Glas Javnosti

MINISTAR VESIĆ: Na proleće pred poslanicima set zakona iz resora građevinarstva i saobraćaja

Društvo
Autor: Glas javnosti / objektiv

Vesić je naveo i da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice biti završena do kraja 2024. umesto do sredine 2025. godine

Već na proleće u Skupštini Srbije naći će se predlog seta zakona iz resora građevinarstva i saobraćaja među kojima će biti četiri železnička zakona, najavio je danas ministar Goran Vesić.

Pred poslanicima će se, između ostalih, naći Zakon o bezbednosti železničkog saobraćaja, potpuno usaglašen sa standardima Evropske unije, kao i Zakon o interoperabilnosti, naveo je ministar.

Vesić je za TV Prvu rekao i da će u okviru Ministarstva biti formiran poseban sektor bezbednosti, jer se jedna do primedbi EU odnosi na to da se mora učiniti dodatni napor kako bi se u Srbiji povećala bezbednost u saobraćaju.

On je naveo i da će, u cilju unapređena bezbednosti u saobraćaju, biti uređeno oko veći broj pružnih prelaza što će biti prvo ozbiljnije ulaganje u pružne prelaze. Od 2100 železničkih pružnih prelaza samo je oko 400 prelaza osigurano što je žalosno. To mora da se promeni.

Deo tih tih napora je i nacionalna medijska kampanja, koju resorno Ministarstvo sprovodi u saradnji sa Transportnom zajednicom i Saobraćajnim fakultetom, o bezbednosti na pružnim prelazima.

Vesić je naveo i da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice biti završena do kraja 2024. umesto do sredine 2025. godine, budući da su, u dogovoru sa izvođačem skraćeni rokovi. Ovo će biti urađeno na lično zahtev pedsednika Srbije Aleksandra Vučića koji se bavi svakim infrastrukturnim projektom u zemlji.

– Juče je stigla nova, još jedna. mašina za postavljanje šina, uključen je i dodatni broj radnika, tako da ćemo prugu do Subotice završti do kraja 2024. godine, a to bi trebalo da učine i mađarski partneri. Od sredine 2025. godine, putovaćemo brzom prugom, za manje od dva sata i 45 minuta, od Beograda do Budimpešte – rekao je Vesić.

Kada je reč o krađama na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad, koje su nedavno usporile voz „Soko“, Vesić je rekao da će se menjati Krivični zakon, kako bi oni koji sa pruga kradu bakarne žice, odgovarali, ne zbog same vrednosti ukradenog, već zbog oštećenja infrastrukture i ugrožavanja bezbednosti, dodajući da je odgovornost i na vlasnicima otpada koji to otkupljuju.

– Radimo na tome da pruga pruga bude obezbeđena i dronovima i kamerama. Brza pruga podrazumeva i nova pravila. Ima i onih koji pokušavaju da pređu brzu prugu… Neverovatno je da nekome padne na pamet da pretrčava brzu prugu – rekao je ministar Vesić.

Dodao je da će u najkraćem roku biti potpisan ugovor o izgradnji brze Beograd – Niš, sa Evropskom unijom, koja Srbiji za taj projekat daje najveći grant u iznostu od 600 miliona evra, dok je deo biti finansiran zajmom Evropske investicione banke, a deo iz budžeta Srbije.

– I 2028. ili 2029. imaćemo brzu prugu iz Niša do Budimpešte. Radićemo i prugu Niš – Preševo, uz pomoć EU, tako da ćemo imati brzu prugu osovinom sever – jug kroz celu zemlju – rekao je Vesić i podsetio da su u planu radovi na rekonstrukciji dela barske pruge od Valjeva do Vrbnice, pruge Stalać – Kraljevo – Rudnica ka Kosovu i Metohiji i pruga Niš – Dimitrovgrad, uz obilaznicu oko Niša.

– Železnički saobraćaj postaje sve važniji, a EU će do 2030. godine udvostručiti broj koloseka. Železnica se u vreme kovid krize, a zatim i tokom rata u Ukrajini, pokazala efikasniom, sigurnijom, jeftinijom i ekološki prihvatljivijom – rekao ministar Vesić.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR