U ostalom periodu biće trepćuće žuto, kada bi se trebalo pridržavati pravila koja inače važe u kružnom toku. Ipak, čak i najiskusnije vozače pravila kružnog toka umeju da zbune.
Kako za “Blic” objašnjava profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić, kristalno je jasno šta znači žuto trepćuće, a šta crveno svetlo na svetlosnoj saobraćajnoj signalizaciji. Iako je ovoga puta izostala kombinacija sa zelenim svetlom, to na vozače, prema njegovim rečima, ne treba da utiče, jer su se sa pomenutim signalima susreću svakodnevno.
– Žuto trepćuće svetlo u definiciji znači dozvoljen prolaz uz povećanu opreznost. Ako vozač nailazi na takvo mesto u kružnom toku, to je isto kao kada nailazi na takav signal na semaforu. Ista situacija je i sa crvenim svetlom, koje znači zabranjen prolaz. Tako je i u ovom kružnom toku – pojašnjava sagovornik.
On dodaje da primeri semafora sa kombinacijom žutog trepćućeg i crvenog, bez zelenog svetla, sigurno postoje i u nekim stranim državama kroz koje smo prošli bar jednom u životu.
– Upotreba ovog semafora kod Ušća ne bi trebalo da dovodi vozače u zabludu, to nije ništa čudno. Žuto trepćuće svetlo je zamena za znak obrnutog trougla koji imate u ulasku u svaki kružni tok, što znači da važi prvenstvo desne strane, kao i kada niste imali semafor. Kada vidite crveno, prolaz je zabranjen i to je sve što treba da znate – pojašnjava profesor za “Blic”.
Gradonačelnik Beograda objasnio je kako će funkcionisati semafor na novom kružnom toku.
– U „špicevima” će postojati dva svetlosna signala, crveno i trepćuće žuto, dakle, zelenog neće biti. Trepćuće žuto znači da u tom momentu imate pravo da se uključite u kružni tok, ali poštujući sva pravila kružnog toka, pravo prvenstva, pešačke prelaze i sve ono što se i do sada radilo. Crveno će suštinski menjati saobraćajca, koji je u „špicevima” morao da dođe da bi samo smanjio pritisak na kružni tok – objasnio je Šapić.
On je naglasio da je suština da ostaje sve isto kao što je i bilo, osim što je sada cilj da se da smanji opterećenje Saobraćajne policije.
On je rekao da se već uveliko priprema Autokomanda, takođe veoma opterećen kružni tok, gde će biti urađeno isto kao i na raskrsnici na Brankovom mostu.
Printscreen/yutube
– Paralelno ćemo postaviti semafore u ulicama Zorana Đinđića u Vladimira Popovića, iako očekujemo da neće biti potrebe da se uključuje najmanje godinu i po dana, dok ne bude bio gotov kružni tok ispred novog srpskog mosta i dok ne povežemo čitavu Ulicu Vladimira Popovića. Još jedna prednost kružnog toga jeste što omogućava da iz njega možete da skrenete u svakom pravcu, a što niste mogli sa prošlom raskrsnicom – istakao je Šapić.
Gradonačelnik Šapić naveo je da će zona na Novom Beogradu imati ukupno 5 novih kružnih tokova, a od toga, dva su već izgrađena:
Kako objašnjava profesor Vujanić, ne shvata ko je stvorio celu “famu oko kružnog toka, jer čak i da vozač nije obučen da ulazi u kružnu raskrsnicu, zbog saobraćajne signalizacije i pravila desne strane, morao bi da zna da se snađe”.
U kružnom toku važe sledeća pravila: