Glas Javnosti

Kada je vreme da siđemo sa mrtvog konja?

Društvo
Autor: Glas javnosti

U svetu poslovanja, politike i svakodnevnog života, često nailazimo na situacije u kojima ljudi, kompanije ili institucije odbijaju da priznaju neuspeh.

Umesto da prekinu sa praksom koja očigledno ne funkcioniše, oni se uporno trude da je "ožive" – ulažu više resursa, angažuju konsultante, donose reforme, a suština ostaje ista.


Ovaj fenomen slikovito opisuje "Teorija mrtvog konja", metafora koja potiče iz mudrosti američkih Indijanaca Dakota. Oni kažu: "Kada otkrijete da jašete mrtvog konja, najbolja strategija je da sjašete." Međutim, umesto toga, ljudi često pribegavaju nizovima besmislenih strategija, kao što su:

  • Kupovina jačeg biča u nadi da će konj krenuti dalje.
  • Angažovanje novog jahača, iako je problem u samom konju.
  • Organizovanje skupih studija i komisija kako bi se proučilo zašto konj ne hoda.
  • Smanjenje standarda tako da mrtvi konji postanu prihvatljivi.
  • Pružanje dodatnog finansiranja kako bi se "poboljšala efikasnost" mrtvog konja.
  • Unapređenje mrtvog konja na lidersku poziciju, pod izgovorom da "ima iskustva".
  • Zauzimanje pozitivnog stava uz tvrdnje da mrtav konj ne troši hranu i stoga donosi uštede.

Ova metafora pogađa suštinu problema sa kojima se mnoge organizacije i pojedinci suočavaju – nesposobnost da se prizna da je nešto došlo do kraja.

Umesto da se energija usmeri ka novim, produktivnijim poduhvatima, ljudi ulažu trud u održavanje nečega što više nema svrhu.


"Teorija mrtvog konja" je podsetnik da je ponekad najmudrija odluka – sići i potražiti novog konja.




Glas javnosti

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR