Zahtev, koji po Zakonu o planiranju i izgradnji mora da sadrži neophodnu tehničku dokumentaciju, predaje investitor, u ovom slučaju preduzeće "Infrastrukture železnice Srbije" i tek na osnovu toga Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdaje dozvolu, naveo je Insajder.
Podseća se da proces izdavanja upotrebne dozvole uključuje inspekcijski pregled, koji je zbog veličine projekta u ovom slučaju u nadležnosti resornog ministarstva.
Inspekcija proverava da li su ispunjeni svi tehnički zahtevi, bezbednosni standardi i propisi.
Na ovaj način se, kako je naglašeno, osigurava da objekat bude bezbedan za korisnike i da zadovoljava sve potrebne uslove za njegovu funkcionalnost.
"Po Zakonu o planiranju i izgradnji postoji mogućnost izdavanja privremene upotrebne dozvole, koja bi takođe garantovala bezbednost građanima do izdavanja upotrebne dozvole. Međutim, preduzeće Infrastrukture železnice, prema istraživanju Insajdera, nije obezbedilo ni privremenu upotrebnu dozvolu", naveo je Insajder.
Ukazano je da je građevinska dozvola izdata pre tri godine i da objedinjuje projekat izgradnje brze pruge i rekonstrukciju svih stanica duž pruge.
Kako je navedeno, novinari Insajdera su uputili pitanja preduzeću "Infrastruktura železnica Srbije" zbog čega nisu uputili zahtev za izdavanje upotrebne dozvole, ali odgovor do sada nisu dobili.
Pitanja su upućena i na adresu resornog ministarstva, ali za sada ni od njih nije dobijen odgovor.
Glas javnosti/ B04S