Pod ovom šifrom delatnosti u Srbiji je registrovano 301 preduzeće, čiji su prihodi rasli od 2021. do 2023. godine, kao i ukupna dobit.
Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, ukupni prihodi ovih firmi u 2021. godini iznosili su 17,2 milijarde dinara (17.239.908.000), da bi naredne godine dostigli 24,9 milijardi dinara (24.901.391.000), a zatim su u 2023. skočili na 27,6 milijardi dinara (27.638.811.000).
Kada je u pitanju ukupna dobit ovih preduzeća, ona je prošle godine iznosila 4,3 milijarde dinara (4.357.163.000) i bila je viša od one iz 2022. kada je iznosila 3,3 milijarde dinara (3.302.572.000). U 2021. ukupna dobit je iznosila „samo“ 794.825.000 dinara.
Na listi najuspešnijih preduzeća u Srbiji u ovom sektoru nalazi se i Markus Co iz Valjeva, a vlasnica i direktorka Tatjana Vujović kaže za Biznis.rs da se njena firma bavi isključivo proizvodnjom vlažnih maramica. Postoje već 30 godina, registrovani su 1994. i posluju na domaćem, ali i regionalnom tržištu, u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i nešto malo u Severnoj Makedoniji.
„Pandemija je bila pravi šok. Mi smo malo preduzeće, uglavnom zapošljavamo između 20 i 25 radnika, tada je bilo i dosta bolesnih. U to vreme je bila velika potražnja za maramicama za dezinfekciju, alkoholnih, pa smo prilagodili deo proizvodnje u tom smeru“, objašnjava Vujović i dodaje da je u tom periodu bilo i zastoja u nabavci sirovina.
Glas javnosti /B08S