Nakon što je uprava Grada i beogradskog saobraćajnog preduzeća na desetine linija nedavno prepustila privatnim prevoznicima, pod izgovorom da GSP više nema kapaciteta da ih drži sve, te da je sada njihov broj optimizovan, trenutno se događa apsurdna situacija.
Privatnici nemaju dovoljan broj vozača da isprate sve nove linije, pa vozači zaposleni u GSP Beograd popunjavaju njihova radna mesta.
Zbog toga su putnici prethodnih par nedelja mogli na svojoj koži da osete stalna kašnjenja, gužve i ukidanje pojedinih polazaka.
Na to da konzorcijum Bg bus, čiji je glavni nosilac posla privatni prevoznik „C&LC Group“, sa kojim je grad nedavno zaključio ugovor o privatno-javnom partnerstvu, ne poštuje preuzete obaveze, ukazali su nedavno i sindikati GSP-a.
Sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu tvrde da u ovom momentu konzorcijumu „BG bus prevoz“ nedostaje najmanje 145 vozača kako bi ispunio obaveze iz javnog ugovora.
„Zbog toga na linijama kao što su 70, 91, 94, 511, 551 i 534 građani ostaju uskraćeni za desetine neostvarenih polazaka prema važećem redu vožnje, a na brojnim linijama se ne ostvaruju prvi jutarnji polasci, tako da sugrađani iz Resnika, Miljakovca, Ostružnice, Sremčice i Velike Moštanice, što su naselja koje opslužuju ove linije, ne mogu da se pouzdaju u satnicu polazaka koja je u zvaničnom redu vožnje“, naveli su sindikati u nedavnom saopštenju.
Ivan Banković iz sindikata “Centar” kaže za Danas da primopredaja linija još nije završena, a da je trenutno situacija oko rasporeda vozača toliko “haotična, da sličnu ne pamti”.
– Preuzimanje nije rađeno po potezima, nego doslovno od danas do sutra. Raspored vozača se napravi za određeni vremenski period, a onda se jave iz Sekretarijata za javni prevoz i kažu: od sutra vi predajete tu liniju, a privremeno preuzimate tu liniju…Došli smo do toga da na linijama koje je preuzeo novi konzorcijum, GSP radi kao ispomoć, zbog čega je katastrofalno stanje poslednjih par nedelja. Najviše je nastradala linija 94, koja nije imala prvih jutarnjih polazaka, ljudi su kasnili na posao…, priča Banković i dodaje da je ironija da GSP, za koji je i sam gradonačelnik rekao da nema kapaciteta, “krpi rupe” privatnicima, dok sve to plaćaju građani.
Sindikati su zbog navedenog hitno pozvali v. d. sekretara za javni saobraj Radovana Kremića, da hitno sprovedu kontrolu realizacije reda vožnje na ovim linijama, kao i da utvrde kako je moguće da privatni prevoznik dobije nove linije za koje nije obezbedio dovoljan broj vozača koji će upravljati tim autobusima“, poručuju oni.
Situacija se, kako naglašavaju sindikati, pogoršava iz dana u dan, a sve to GSP-u stvara dodatne troškove.
“Sa jedne strane GSP-u su oduzete brojne linije i mnogi vozači nemaju redovan raspored rada i svakodnevno angažovanje, a sa druge strane privatni prevoznici nisu u stanju da ispune elementarne obaveze iz javnog ugovora, zbog čega svakodnevno pristižu brojne pritužbe građana koji su s pravom vrlo nezadovoljni”, objašnjavaju iz ova četiri sindikata i pitaju da li će nosilac posla biti sankcionisan zbog neizvršavanja desetine polazaka svakog dana, zbog čega građani trpe, a kada im vozilo konačno i naiđe nakon dužeg vremena, u njemu je ogromna gužva.
Kada govorimo o tome koliko je linija zapravo ostalo GSP-u, kao javnom gradskom preduzeću, situacija se menja iz dana u dan, objašnjava Banković.
– Prema trenutnom preseku, GSP radi na 42 autobuske i minibus linije, ne računajući linije na kojima smo sada ispomoć. Privatni prevoznici u ovom momentu imaju više od 80 linija. Kada sve bude završilo, GSP će ostati sa manje od 40 linija, mada postoji mogućnost uvođenja novih linija, kao što je 93, koja će voziti pored nove BAS stanice i preko mosta Gazela, a koju svi sa nestrpljenjem očekujemo. Ipak, i njeno uvođenje koči ovakva situacija sa privatnicima, navodi sagovornik Danasa, Ivan Banković.
Glas javnosti/D01S