Glas Javnosti

Gradi se oko 400 kilometara auto-puteva, a sada od Preljine do Pojata za 40 minuta

Društvo
Autor: Glas javnosti

Moravski koridor najveći je infrastrukturni projekat u Srbiji koji će povezati Rasinski, Raški i Moravički okrug

Ministar Goran Vesić rekao je da svako saobraćajno povezovanje znači razvoj zemlje, to je osnova za industrijski razvoj, za dolazak stranih investicija i sve druge posledice kao što je razvoj turizma. Najavio je da će 2024. Kraljevo biti priključeno na auto-put, kao što sada imamo Kruševac.

Na Moravskom koridoru, otvorena je prva deonica od Pojata do Makrešana, dužine 16,8 km. To je deo auto-puta od Pojata do Preljine, vrednog 800 miliona evra.

Moravski koridor najveći je infrastrukturni projekat u Srbiji koji će povezati Rasinski, Raški i Moravički okrug. 

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da tehnički Moravski koridor spaja koridore 10 i 11, odnosno auto-put Beograd-Niš i auto-put „Miloš Veliki“ koji vodi prema Crnoj Gori i Republici Srpskoj, od Požege.


– Na tom potezu, kada pogledate Pojate, Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, do Čačka živi oko 500.000 ljudi i ima oko 20.000 malih i srednjih preduzeća. Kao i svaki put, doneće bolju saobraćajnu povezanost jer će se od Preljine do Pojata stizati za 40 minuta, a biće više investicija. Jedna od posledica izgradnje prvog dela Moravskog koridora do Makrešana – velika industrijska zona između Ćićevca i Varvarina, na 22 hektara, jer sada kada imate put investitori žele da dođu, što znači više radnih mesta za ljude koji žive u tim gradovima, bolji standard, bolji život i razvoj turizma – istakao je Vesić.

Otvoriće se nove turističke detinacije

Prema njegovim rečima, ovaj koridor otvoriće neke turističke detinacije koje nisu bile tako popularne za sve građane Srbije.

Ukazuje da svi znaju za Kopaonik i Zaltibor, ali malo Beograđana odlazi na Jastebac ili na Goč.

Radi se put prema Jastepcu, koji je nekada bio popularna destinacija, oživećemo turizam u mnogim od tih mesta, što znači opet više radnih mesta, napomenuo je Vesić.

– Svako saobraćajno povezovanje znači razvoj zemlje, to je osnova za industrijski razvoj, za dolazak stranih investicija i sve druge posledice – razvoj turizma, dolazak investicija – kaže Vesić.

Građani ovih okruga će osetiti boljitak od izgradnje auto-puta, dodao je ministar građevinarstva.

Teška deonica, sedam mostova, tri na rekama, tri nadvožnjaka

Na celom putu biće petlja i u Ćićevcu, zatim Kruševac istok i zapad, Velika Drenova, Trstenik, Vrnjačka Banja, Adrani, posle Preljina, čitav niz petlji koje će omogućiti da se lako dolazi na auto-put, objasnio je ministar građevinarstva.

– Sledeća deonioca koja se otvara u oktobru, je novih 10 kilometara kod Koševa, mesto iznad Kruševca, već do oktobra imaćemo preko 27,8 kilometara izgrađene prve deonice – rekao je Vesić.


Čekaju nas još dve deonice, napominje Vesić a to su Adrani-Preljina i 2024. imaćemo i Kraljevo priključeno na auto-put, kao što sada imamo Kruševac.

Što se Kraljeva tiče, ako hoćete da dođete u taj grad, morate da siđete sa „Miloša Velikog“ na petlju Preljina i da idete starim delom Ibarske magistrale, sada će imati svoj deo Moravskog koridora, rekao je on.

Skratiće vreme putovanja, taj deo od Adrana do Preljine biće u dužini od 30,3 kilometara. A 2025. spojiće se Koševi iznad Kruševca i Adrani – imaćemo i Veliku Drenovcu, Trstenik i Vrnjačku Banju, i dve petlje kod Kraljeva, svih 112 kilometara auto-puta biće izgrađeno 2025. godine koji povezuju čitav region, naveo je Vesić.

Digitalizovan auto-put

Digitalizovan auto-put znači pametan auto-put, pokriven put sa vaj-faj mrežnom, da možete da dobijete informacije o svemu što se dešava na auto-putu, ako se negde dogodi nesreća, udes – da usporite, da li je negde magla, preporuka koja se automatski daje na panelima koji su digitalni – koliko da vozite, da li da siđete sa puta, objasnio je Vesić.

Prema njegovim rečima, u narednim godinama sve će se više koristiti.

Svi novi putevi u Srbiji biće digitalizovani, jer je izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji stavili obavezu da prilikom izgradnje svake linijske infrastrukture morate imati provučenu optičku infrastrukturu i kompletnu digitalizaciju svakog novog puta.

– Do 2012. imali smo izgrađenih 596 kilometara auto-puteva, do 2012. do juče 381 kilometar, i da dodamo 16,8 kilometara i 10 kilometara što smo uradili u martu: Surčin-Novi Beograd, 26,8 kilometara. Gradi se trenutno oko 400 kilometara auto-puteva – napomenuo je Vesić.

Oni auto-putevi koji već postoje biće digitaliziovani kroz aktivnost Ministarstva zajedno sa Telekomom Srbije, sa univerzitetima u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu – pokrenuće se postupak digitalizacije svih postojećih auto-putevasa ministrima Jovanovićem i Begovićevom, rekao je Vesić odgovarajući na pitanje šta će biti sa starim putevima.

– To će raditi naša pamet i naši ljudi, to će biti referenca za profesore i te kompanije da rade i u drugim zemljama – iistakao je Vesić.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR