Glas Javnosti

'FIŠING' PREVARE U SRBIJI: 'LIDL', 'MAKSI' I 'VERO' KAO MAMAC ZA PLJAČKU GRAĐANA

Društvo
Autor: Glas Javnosti

"Odgovar na samo tri pitanja dele Vas od poklon-kartice u vrednosti od 25.000 dinara! Požurite, nagradu dobija samo 100 najbržih!"

Ovo je samo jedan od mamaca koji kruži internetom, najčešće na Fejsbuku, gde vas pozivaju da učestvujete u lažnim nagradnim igrama, u kojima je uslov da prvo navedene lične podatke i informacije sa kreditne kartice.

Pomenuta tri pitanja su više nego laka, najčešće banalna o popularnim, opštepoznatim proizvodima koje vole deca, a sve je ilustrovano fotografijom zgrade velikog trgovinskog lanca, kao navodnog orginazatora, darodavca vredne nagrade. Mada se na slici jasno ne vidi logotip "Lidla", " Maksija" ili "Vera", sve neodoljivo podseća na njih.

Takođe, pored lažne nade za novcem da poklon-kartice, plaća se sitnim iznosom i slanje koda za registraciju, dok je odjava sa ovog "servisa nagradne igre" skuplja.

Elem, ovakve prevare su, inače, poznate kao "fišing", po engleskom izrazu za pecanje, što jasno asocira da je u pitanju metod širokog opsega, kao more i velika reka, pa se varalica zabacuje za sve lakoverne ljude koji plivaju društvenim mrežama.

Kompanija " Delez Srbija", se baš ovim povodom oglasila protekle nedelje...

-Nismo organizovali upitnik o istraživanju tržišta koji kruži internetom i koji učesnicima obezbeđuje "Maksi" poklon-karticu u vrednosti od 25.000 dinara. Sve aktivnosti koje organizuje "Delez Srbija" objavljujemo isključivo preko naših zvaničnih stranica ili zvaničnih kanala na društvenim mrežama- poručuju iz menadžmenta ove kompanije.

Beležimo i nedavnu objavu "Lidla", takođe jednog od najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji, da apsolutno ne stoje iz nagradnih igara i lažnih profila koji se poslednjih nedelja pojavljuju na društvenim mrežama, jer sve svoje aktivnosti redovno publikuju na zvaničnom prezentacijama njihove kompanije u Srbiji.

Internet sajtovi sa ovakvim "fišing" prevarama se, kako saznajemo, vremenom gase i zatiru sve tragove, ali se posle kraćeg perioda iznova javljaju sa novim inovativnijim mamcima i varalicama.

Za izbeći ovakve prevare, ako ste već skloni tim "zabavama", postoji realno samo siguran način, a to je da sve prvo proverite na zvaničnim prezentacijama kompanija koje, navodno, stoje iza ovakvih nagradnih igara. Vrlo jednostavno.

(Glas javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR