Glas Javnosti

DIGITALNI AUTO-PUT: Na Moravskom koridoru rade 4.000 radnika, 1.500 mašina...

Društvo
Autor: Glas javnosti

Srbija radi!

Prvi digitalni auto-put u Srbiji ubrzava povezivanje Kopaonika i centralne Srbije

Radovi na Moravskom koridoru, prvom digitalnom auto-putu u Srbiji, intenzivno se nastavljaju i tokom leta. Ova moderna saobraćajnica, koja će značajno skratiti put do Kopaonika i drugih važnih destinacija u centralnoj Srbiji, već je delimično puštena u saobraćaj. Krajem prošle godine otvoreno je 28 kilometara prve deonice, čime je Kruševac dobio izlaz na auto-put.

Modernizacija saobraćajne infrastrukture i ekonomski razvoj

Planirano je da do kraja godine bude završeno novih 50 kilometara auto-puta, dok se celokupan projekat, koji obuhvata 112 kilometara najnovije digitalne saobraćajnice, očekuje da bude završen sledeće godine, spajanjem Trstenika i Adrana. Moravski koridor će povezati Rasinski, Raški i Moravički okrug, značajno unapređujući lokalnu infrastrukturu i otvarajući vrata novim investicijama i radnim mestima.

Intenzivni radovi i značajni resursi

Na gradilištu duž čitave trase angažovano je 3.700 radnika i 1.500 jedinica mehanizacije, sa fokusom na deonici od Koševa prema Trsteniku, gde je nasip gotovo završen, a 70% objekata je u finalnoj fazi izgradnje. Takođe, započeti su i ključni radovi na uređenju 13 kilometara toka Zapadne Morave i gornjim slojevima kolovozne konstrukcije.



Strateško partnerstvo i modernizacija saobraćajne infrastrukture

Ovaj projekat, čija je vrednost blizu 800 miliona evra, izvodi konzorcijum američke kompanije Bechtel i turske Enka. Moravski koridor će povezati tri okruga sa ključnim koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putevima Beograd - Niš i "Miloš Veliki", čime će se značajno poboljšati saobraćajna povezanost centralne Srbije.

Benefiti i karakteristike Moravskog koridora

Osim povezivanja velikih gradova poput Čačka, Kraljeva, Vrnjačke Banje, Trstenika, Kruševca i Stalaća, Moravski koridor će trajno rešiti problem poplava u ovom regionu, regulacijom tokova Južne i Zapadne Morave. Ova saobraćajnica, izgrađena za maksimalnu brzinu od 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust, čineći je najmodernijim putem u Srbiji.

Planovi za budućnost

Projekat je započet u decembru 2019. godine, a planirano je da do kraja ove godine bude završeno ukupno 166 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica širom Srbije, sa ambicijom da se ta cifra do 2027. godine utrostruči. Ova investicija predstavlja značajan korak ka modernizaciji saobraćajne infrastrukture Srbije i otvara nove perspektive za ekonomski razvoj regiona.


Glas javnosti/R01S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR




od Veki u 16.08.2024 22:11:09 h
     0 
Veoma je mala frekvencija vozila na delu izgradjene deonice ovog auto puta. Ljudi uglavnom idu starim lokalnim putevima iz mesta u mesto, da ne bi placali putarinu. Ovaj put je pretplacen bez potrebe. Ova digitalizacija je suplja prica i nicemu ne sluzi sem povecanju cene puta i debelog ugradjivanja pojedinaca. Mozda ce posluziti rudarskim kompanijama.