Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević je rekla da je za tek nešto više od mesec dana otkako je u saobraćaju deonica Pakovraće - Požega, tuda je prošlo skoro pola miliona vozila, tačnije 431.909, kao i da prosečno dnevno prođe oko 15.000 vozila, a da, kada su špicevi i smene turista, taj broj premašuje 20.000.
Ocenila je da je ponedeljak, tokom kojeg su se obišli radovi na deonici Slepčević-Badovinci bio dobar dan za Srbiju, jer kako je rekla Srbija gradi i radi.
"Planirano je da ta deonica koja povezuje brzu saobraćajnicu Šabac-Loznica sa graničnim prelazom Pavlovića most bude završena do kraja 2025, ali su tokom radova građani upozorili da praktično sva četiri mesta gde su predviđena četiri kružna toka po originalnom projektu ne daju dovoljnu sigurnost i bezbednost poljoprivrednicima, a to je pretežno poljoprivredni kraj i došlo bi do ugrožavanja bezbednosti saobraćaja", rekla je ona i dodala da je konsultovana struka i da je predložila da se umesto četiri kružna toka isprojektuju dva mosta i dve denivelisane raskrsnice.
Stav ministarstva je kaže, da sve mora biti apsolutno u skladu sa važećim propisima, a kako kaže, za ovo je potrebna izmena i planske i tehničke dokumentacije sa pozitivnim izveštajem revizione komisije.
"To je razlog zašto ovi radovi koji su planirani do kraja godine neće biti završeni do kraja godine, već će se ceo projekat produžiti za minimum šest meseci", navela je i istakla je da se završetak očekuje u aprilu iduće godine.
Ocenila je da je značaj ovog projekta ogroman za Podrinje ali da je sa druge strane, ovo je još jedna veza, ovo je još jedan most prema Republici Srpskoj, odnosno prema Bosni i Hercegovini.
"Ono što se takođe razmatra jeste vezano za ovo područje i za ovu deonicu, jeste i činjenica da ugovor o koncesiji za Pavlovića most ističe u avgustu iduće godine i da će od tada upravljanje i tim mostom, odnosno njegovo održavanje preuzeti Putevi Srbije. Mi smo došli do Loznice a planiramo i već su krenule određene radnje da se taj plan i ostvari, a to je produžetak puta od Loznice do Malog Zvornika. To je deonica koja je ukupne dužine 21 km i kako je zakon rekao prvo će se uraditi generalni projekat sa prethodnom studijom opravdanosti a potom i sve ono što je potrebno da zakonito dođemo do najbolje trase", rekla je ona, preneo je Tanjug.
Istakla je da se na Moravskom koridoru izvode radovi na svim deonicama, navodeći da će do kraja godine biti puštena deonica do Vrbe, dok se do Adrana planira završetak do aprila 2026. godine. Najavila je i da će se formirati posebna radna grupa vlade u kojoj bi bili uključeni predstavnici mnogih ministarstava kako bi se ubrzali radovi na tzv. "Smajliju", odnosno saobraćajici od Bačkog brega, Sombora, Kule i Vrbasa do Kikinde dužine 185 kilometara, podeljene na 10 deonica.
Započeti su pripremni radovi na deonici jedan, od Bačkog brega do Sombora, ukupne dužine 21 kilometar.
"Radovi ne idu dinamikom kako smo planirali, tu ćemo morati da formiramo posebnu radnu grupu vlade da vidimo šta mi kao vlada, kao tim, možemo da uradimo da ubrzamo i te radove. To će se desiti vrlo brzo jer Smajil ima i plansku i tehničku dokumentaciju, biće razmotren dosadašnji izvođač. Pogledaćemo šta možemo da uradimo da prosto radovi počnu u onoj dinamici kako je to planirano. Ja se nadam da će se to vrlo brzo desiti", rekla je ona.
Glas javnosti/ P02S