Jedna u dve hiljade osoba rodi se sa karakteristikama pola koji nije ni muški ni ženski. Ranije su nazivane hermafroditima, a u udžbenike ulaze kao transrodne osobe.
- Mi kao roditelji imamo pravo da odlučujemo o vaspitanju naše dece i ne želimo da im neko nameće ovakvu ideologiju kroz sistem državnog školstva. Apsolutni sam protivnik ovakvih lekcija u udžbenicima - kaže Katarina Đurić Đurković, roditelj.
Iza pobune roditelja krije se diskriminacija pripadnika međupola, tvrde predstavnici institucija koje brane prava ovih osoba.
- Diskriminacija je velika, stigma je velika i nevidljivost je velika. Te osobe vi ne možete da vidite zato što imaju veliki strah da to kažu jer znaju da su im tela pod konstantnom stigmom - kaže Jovanka Todorović, Centar za prava LGBTIQA osoba.
Ništa sporno u lekciji o polnom identitetu ne vide u Zavodu za unapređenje obrazovanja, nadležnog za odobrenje udžbenika. Bitno je, poručuju, razvijati toleranciju.
Učenicima treba pružiti širu perspektivu genetičke varijabilnosti, kao prirodnog fenomena, koja ne daje osnove za predrasude, stereotipe, diskriminaciju i nasilje - navode iz Zavoda.
Tema transrodnosti je bitna, smatraju nastavnici, ali je o njoj prerano govoriti u osmom razredu osnovne škole. - Verovatno nastavnici biologije mogu da pomeni i interseksualne osobe, ali mislim da ima mnogo tema koje bi pre ove trebalo da dođu na red, kao što je recimo maloletnička trudnoća ili uopšte načini zaštite prilikom prvih seksualnih odnosa - kaže Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.
Prosvetari ocenjuju da je novi udžbenik pokušaj da se seksualno obrazovanje implementira u školski sistem kroz predmet biologije.
(Glas Javnosti)