Naime, na portalu javnih nabavki objavljena je odluka gradskog Sekretarijata za javni prevoz o dodeli ugovora na tenderu “Eksploatacija i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu” grupi ponuđača među kojima je kompanija koja je i do sada obavljala te poslove.
U konzorcijumu čija je ponuda na tenderu prihvaćena su kompanije: Kentkart Southeast Europe doo Beograd (ranije Apeks solušn, vlasnik Bus plus sistema) i Kentkart Ege Elektronik i Kent Kart Anadolu Elektronik iz Turske. Taj konzorcijum je imao nižu ponudu koja sa PDV-om iznosi 10,5 milijardi dinara. Nakon pregleda i stručne ocene, Komisija za javnu nabavku je, kako je obrazloženo, konstatovala da je ponuda navedene grupe ponuđača prihvatljiva, jer “ispunjava sve uslove iz konkursne dokumentacije”.
Na tender se javila još jedna grupa ponuđača u kojoj su kompanije Bus Logic iz Požarevca i Penta iz Hrvatske koje su za svoje usluge ponudile cenu od 10,6 milijardi dinara. Njihova ponuda je odbijena kao neprihvatljiva zbog toga što, kako se navodi u obrazloženju, ponuđač nije u skladu sa zahtevima iz konkursne dokumentacije dostavio sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude, zbog toga što ne ispunjava finansijski, ekonomski, tehnički i stručni kapacitet, nije dostavio izjavu o načinu pružanja usluge, kao ni ostalu dokumentaciju koja proizilazi iz ovog obrasca.
Javnom nabavkom su, kako je precizirano u obrazloženju odluke o dodeli ugovora, obuhvaćene sledeće usluge: održavanje hardvera (opreme) i softvera, funkcionisanje sistema – kontrola putnika, organizovanje prodajne mreže i prodaja karata i dopuna, izdavanje kartica i prateće usluge, kao i unapređenje postojećeg sistema, odnosno primenu i unapređenje novog sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu.
Protiv odluke Sekretarijata za javni prevoz ponuđač ima pravo da u roku od deset dana podnese zahtev za zaštitu prava.
(Glas javnosti)