BIRN je otkrio da su iste izjave pripisivane različitim osobama, a potpuno identični tekstovi objavljivani na više portala, finansirani kroz različite projekte. Tako je na primer „Branko Đurić“ za portal Ramonda govorio o roditeljstvu 2025. godine, dok je identičnu izjavu godinu dana ranije dao „Marko Petrović“ na portalu Šest žica.
Svi ti tekstovi plaćeni su novcem poreskih obveznika.
Od 2021. do jula 2025. godine Stijakovićevi portali su kroz 161 konkurs dobili oko 58 miliona dinara (493.000 evra). Ako se uračunaju i mediji gde je Stijaković suvlasnik, suma dostiže čak 1,39 miliona evra.
Novac su dobijali i za projekte o roditeljstvu, ekologiji ili kulturi, ali analiza je pokazala da su objavljivali kopirane sadržaje, pa čak i tekstove naplaćene dva ili tri puta kroz različite projekte.
Generalna sekretarka Saveta za štampu Gordana Novaković podseća da je plagiranje „težak prekršaj Kodeksa novinara Srbije“, a izmišljeni sagovornici predstavljaju obmanjivanje javnosti.
Na pitanja novinara BIRN-a, direktorka Stijakovićeve firme Turistička televizija Živodarka Vitasović kratko je poručila: „Nemam komentar“. Stijaković se nije javio. Ministarstvo informisanja takođe nije odgovorilo na pitanja o eventualnim kontrolama i revizijama projekata.
Stijaković je bivši pukovnik JNA, učesnik bitke za Vukovar, a kasnije i svedok odbrane pred Haškim tribunalom. U medijski biznis ušao je 2012. godine kupovinom Radio Srema, a od 2019. počinje da gradi mrežu portala preko firme Turistička televizija.
Medijski ekspert Saša Mirković ističe da je ključni problem što nema evaluacije projekata. „Da postoji nezavisna kontrola, ovi mediji bi bili sankcionisani, a ne nagrađivani dodatnim novcem“, kaže on.
Sličnog stava je i Gordana Novaković, koja zaključuje da je projektno finansiranje medija u Srbiji „toliko obesmišljeno da ga više nije moguće popraviti bilo kakvim propisom“.
Glas javnosti/BIRN