Skupština Laste već je u septembru donela istovetnu odluku, ali je ona poništena pošto je protiv kompanije pokrenut spor pred Privrednim sudom u Beogradu.
U obrazloženju odluke donete na sednici 15. decembra navodi se da se kompanija „duži niz godina nalazi u dubokoj finansijskoj i operativnoj krizi“.
Prema podacima iz dokumentacije, na kraju 2024. godine akumulirani gubici su dostigli 2,51 milijardu dinara. U tom periodu, preduzeće je raspolagalo sa 25 miliona dinara gotovine, dok su kratkoročne obaveze premašile 6,4 milijarde dinara.
Zbog takve situacije, u dokumentu stoji da je „evidentno da će Društvo u kratkom roku postati nesposobno za plaćanje“. Dodatni problem predstavlja vozni park u kojem je „aktivno svega oko 300 vozila sa visokim troškovima održavanja“.
Pitanje zarada i poreza za blizu 1.500 zaposlenih predstavlja kritičnu tačku, s obzirom na to da su se porezi i doprinosi izmirivali „uz značajno zakašnjenje usled čega je povremeno dolazilo do situacije da zaposleni nemaju overene zdravstvene knjižice“.
Uz to, Lasta se suočava sa više od 1.000 sudskih sporova, čija ukupna procenjena vrednost iznosi oko milijardu dinara. Navodi se i da postoji „konstantno prisutan rizik štrajka zaposlenih“.
Odluka o reorganizaciji doneta je kao „pravno i ekonomski opravdano rešenje“ kako bi se izbeglo otvaranje klasičnog stečaja.
Cilj je da se kroz ovaj proces omogući „smanjenje troškova i racionalizacija poslovanja, očuvanje osnovne delatnosti i ugovora od javnog značaja“.
Nedeljnik je sredinom maja pisao o tome da je grupa kompanija koju čine Strela-Obrenovac, Strela-Ub, Lasta i Lastra pobedila na milijardu evra vrednom tenderu grada Beograda za uslugu javnog prevoza za prigradske i lokalne linije, kao i za prevoz na teritoriji opštine Surčin, koji ima poseban status zbog organizacije EXPO 2027 na njenoj teritoriji.
Kompanija Strela-Obrenovac vlasnik je 84,98 odsto kapitala Laste, dok je preostalih 15 odsto u rukama malih akcionara – fizičkih lica.
Glas agnostic /B08S