Glas Javnosti

EU i Britanija istražuju da li Fejsbuk zloupotrebljava položaj na tržištu oglašavanja – kazna može dostići 8,6 milijardi dolara

Svet
Autor: Glas javnosti

Evropska komisija (EK) pokrenula je istragu o tome da li američka internet kompanija Fejsbuk (Facebook), čije usluge mesečno koristi gotovo tri milijarde ljudi, zloupotrebljava položaj na tržištu oglašavanja. Sličnu istragu pokrenula je i Velika Britanija.  

 

EK posebno  zanima kako ova društvena mreža postupa sa podacima oglašivača i da li ih zloupotrebljava time što ih, možda, koristi u tržišnoj utakmici sa njima. Kao primer Komisija navodi  oglase korisnika za kupovinu i prodaju robe putem Fejsbuk pijace (Facebook Marketplace).

 

Na Fejsbuku se oglašava gotovo 7 miliona kompanija

 

"Fejsbuk koristi gotovo tri milijarde ljudi svakog meseca, a ukupno se gotovo sedam miliona kompanija oglašava na Fejsbuku. Fejsbuk tako prikuplja velike datoteke podataka o korisničkim aktivnostima na svojoj društvenoj mreži i posredstvom drugih usluga koje pruža korisnicima, što ovoj internet kompaniji omogućava ,,da cilja određene grupe kupaca", objasnila je potpredsednica i poverenica komisije za konkurenciju Margaret Vesteger (Margrethe Vestager). „Pažljivo ćemo proučiti da li ovi podaci omogućavaju Fejsbuku nelojalnu konkurentsku prednost“.

 

Evropska komisija je izvršno telo Evropske unije (EU) sa širokim ovlašćenjima, kao i antimonopolsko telo EU. Ako zaključi da neka kompanija krši antimonopolske zakone, može, u krajnjem slučaju, izreći novčanu kaznu koja iznosi do deset procenata godišnje prodaje. Fejsbuk je u 2020. godini realizovao prodaju u iznosu  od 85,96 milijardi dolara, tako da bi kazna u njegovom slučaju mogla iznositi čak 8,6 milijardi dolara, preneli su svetski mediji.

Kompanije koje su konkurencija  Fejsbuku, kada se oglašavaju na njegovoj platrofmi, takođe,  mogu pružiti komercijalne podatke korisne za Fejsbuk, koje ta mreža može posle da iskoristi u nadmetanju sa tim istim firmama čije je podatke mogao da uzme.

 

"Ovo se posebno odnosi na dobavljače onlajn oglašavanja, platforme na kojima mnogi potrošači u Evropi kupuju i prodaju robu. Provajderi onlajn oglašavanja promovišu svoje usluge na društvenoj mreži Fejsbuk i istovremeno se takmiče sa Fejsbukovom uslugom oglašavanja na mreži pod nazivom Facebook Marketplace," navodi se u izveštaju EK.

Britanski antimonopolski ured (CMA) je, takođe,  pokrenuo ovu istragu. Evropska komisija je saopštila danas da blisko sarađuje sa ovom kancelarijom na tome kako će se odvijati nezavisna istraga.

(Glas Javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR