Glas Javnosti

Bivši ministri građevine Mrkonjić i Ilić: MORAVSKI KORIDOR DUPLO SKUPLJI, A PROJEKAT JOŠ NIJE ZAVRŠEN!

Politika
Autor: Glas javnosti

Kao jedan od najvažnijih projekata najavljuje se izgradnja 112 kilometara Moravskog koridora, koji bi prema nekim procenama bio investicija od milijardu evra.

Prostom računicom dolazi se do toga da će kilometar ovog autoputa koštati blizu devet miliona evra.

Bivši ministari građevine Milutin Mrkonjić i Velimir Ilić za „Glas javnosti“ kažu da je „nejasno kako se došlo do toga koliko će koštati, kada projekat za ovaj koridor još nije završen“.

-  Ministarka Zorana Mihajlović  je neznalica. Ne možete da kažete koliko nešto košta dok nemate urađen projekat. Mihajlović se godinama gađala ciframa, bez završenog projekta. To se tako ne radi – rekao je Mrkonjić kratko u izjavi  za „Glas javnosti“.

Njegov kolega nekadašnji ministar građevine Velimir Ilić bio je još strožiji prema bivšoj koleginici.

- Protiv Mihajlovićeve sam podneo krivične prijave. Tender za Moravski koridor je raspisan još dok sam bio ministar i cifra je bila nešto malo manja od 500 miliona evra. Mihajlovićka je taj teneder poništila kad je vlast promenjena i sada je, kako sam čuo, slobodnom pogodbom ta investicija izašla na milijardu evra. To je preskupo. Zorana je uvećala tender za deonicu autoputa Preljina –Požega za 180 miliona evra,  slobodnom pogodbom Moravski koridor će umesto 500 miliona da košta milijardu evra. Zbog toga sam podneo krivične prijave protiv nje još pre dve godine , ali nikada od Tužilaštva nisam dobio  nikakav odgovor- ni da su odbijene, a ni da je pokrenut postupak – rekao je Ilić.

On je kazao da je „najskuplja deonica autoputa  koja je rađena dok je on bio ministar bio deo na Rudniku, Koridora 11 , gde su se kopali tuneli“.

- To je bilo nešto malo više od sedam miliona po kilometru. I ono što mora da se zna najskuplje je tamo gde da bi se gradio autoput moraju da se kopaju tuneli. Tu ima mnogo posla, bušenja, miniranja. Na Moravskom koridoru nemate ništa tako zahtevno i nije normalno da kilometar puta košta skoro devet miliona evra – rekao je Ilić.

On je objasnio da na toj deonici Moravskog koridora „nema ni jednog tunela i da je to najlakša deonica“.

-Autoput ide dolinom Morave i jedini malo skuplji projekat je meandriranje Morave.  Ali to nikako ne može da košta toliko. Drugo, tu će za izradu bedema za zaštitu od poplava moći da se koristi materijal koji se iskopa, šljunak i pesak što znači da nemate dodatne troškove- rekao je Ilić.

On je dodao da ne bi „baš mogao da kaže i za sadašnjeg ministra da se razume u građevinu ,a posebno u izgradnju autoputeva“.

Upitan kako to da se takvi projekti dogovaraju slobodnom pogodbom i da li je to prihvatljivo,  Ilić je kazao da „slobodna pogodba predstavlja sporazum između dve države“.

- One koji se pogađaju ne zanima o kojoj cifri je reč sve dok država daje garancije. Problem je u nama koji se zadužujemo. Ranije se sve radilo preko tendera i to je ono zbog čega se Evropa sada buni. Srbija ima aranžman sa MMF-om i to sam pratio, svakle godine mi imamo približno ista ulaganja u izgradnju infrastrukture. Nema tu mnogo odstupanja. Oni nam projektuju koliko novca možemo da potrošimo za koje investicije. Razlika između tendera i slobodne pogodbe je što su tenderi strogo kontrolisani i u njima učestvuje više ponuđača. Dok slobodnom pogodbom može da se dogovori sa jednom firmom i tu vrstu dogovora niko ne kontroliše – kazao je Ilić u izjavi za „Glas javnosti“.

Upitan da li cenu ovog  Koridora povećava to što će to biti prvi digitalni autoput u našoj zemlji Ilić je kazao :

- Povećava, ali ne za dva, tri i više  miliona po kilometru. Cifre koje oni spominju su nerelane za cenu tog puta po kilometru – rekao je Ilić.

Podsećanja radi, Moravski koridor, ukupne dužine 112 km povezaće centralnu i zapadnu Srbiju, od Pojata do Preljine, a biće prvi digitalni autoput u našoj zemlji, čime će se omogućiti brže i pouzdanije razmene informacija sa ciljem povećanja bezbednog odvijanja saobraćaja.

(Glas javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR