Glas Javnosti

Glas istražuje: U krivini lazarevačkog puta poginuo je SLOBODAN PENEZIĆ KRCUN 1964: LEGENDA NARASLA POSLE SMRTI (3.deo)

Hronika
Autor: Glas javnosti

Mnogo godina posle udesa, nakon mnogih feljtona i ispovesti, može se zaključiti da se oni svi mogu svrstati u tri grupe. Prva: Krcun je poginuo u nesreći slučajno. Druga: to i nije bilo slučajno. Treća: reč je o sabotaži - Slobodan Penezić je ubijen.  Ovi poslednji su čak spominjali i Josipa Broza kao vinovnika Krcunove pogibije!

U automobilu "oldsmobil" krenuli su Slobodan Penezić, Svetolik Lazarević, vozač Milorad Lomić, i Ljubo Mijatović, 6. novembra 1964. iz Beograda za Titovo Užice. Krenuli su u 11,55 sati i za 50 minuta prešli 50 kilometara po klizavom putu, po kome je kiša stalno sipila.

  Neposredno pred udes, automobil je nenadano izleteo na smolasto, veoma klisko blato koje su na asfaltni put nanele seljačke zaprege, prelazeći sa raskvašenih njiva preko puta. To naneto blato, kao i na asfaltu raskvašena zemlja sa prašinom koju izbacuje termoelektrana "Crljeni", bili su uzrok klizanja kola i skretanja na desnu travnatu bankinu puta.

  - Vozilo je polomilo tri kamena kolobrana. Vozač je dodao gas (verovatno suviše) da bi izvukao auto na put i upravio prema smeru kretanja. Ali, zbog blata na putu, a možda i prejakog gasa, nije uspeo da izvuče auto na drum, već su kola preko asfaltne trake klizala, kao po ledu, produžila levo i sletela niz nasip u livadu. I vozilo je zatim udarilo u drvo - opisivao je udes preživeli Mijatović.

Ostali putnici i vozač su poginuli.

Formirana je komisija, koja je ustanovila da je put bio klizav, da su se kola kretala brzinom od 100 kilometara na sat, da je vozilo bilo ispravno u trenutku nesreće, a da je vozač bio psiho-fizički sposoban da upravlja vozilom. Jedino je zamereno što se nije vodilo računa da se Lomić neki dan pre nesreće razveo od žene i da je to moglo uticati na njegovu sposobnost upravljanja motornim vozilom!

    Formirana je još jedna republička komisija, koja je došla do istih ocena. Kasnije se ispostavilo da je formirana i vojna komisija, čiji je izveštaj došao u javnost tek posle 25 godina?!

Po njemu, navodno, vozilo nije bilo ispravno, jer su poluosovine bile stare, pa čak i prestrugane?

 Do javnosti je doprlo kako je vojna komisija ustanovila da su na novom "oldsmobilu" bile pogrešno zamenjene poluosovine, desna na levu, a leva na desnu stranu. Stručnjaci su, međutim, odmah reagovali, tvrdeći da s tako postavljenim poluosovinama vozilo ne bi izišlo ni iz garaže.

 Mnogo godina posle udesa, nakon mnogih feljtona i ispovesti, može se zaključiti da se oni svi mogu svrstati u tri grupe.

Prva: Krcun je poginuo u nesreći slučajno.

Druga: to i nije bilo slučajno.

Treća: reč je o sabotaži - Slobodan Penezić je ubijen.

 Ovi poslednji su čak spominjali i Josipa Broza kao vinovnika Krcunove pogibije!

Krcun, ipak ne ne bi bio legenda da mu i smrt nije bila takva. 

Pomenućemo još dve svežije "saobraćajke" koje su i danas predmet čaršijskih naklapanja, da li se stvarno radilo o saobraćajki, ili atentatima...

(Glas javnosti)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR