Glas Javnosti

NACIONALNA AVIO - KOMPANIJA NA IZDISAJU: Direktoru Etihada propala Alitalija, Er Berlin, Darvin - ostala je još Er Srbija

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Srbija ne može u nedogled iz budžeta, svake godine da pomaže Er Srbiju sa 20 ili 30 miliona evra, s druge strane Etihad nikada nije učestvovao u pokrivaju gubitaka u zajedničkoj kompaniji sa državom Srbijom, a suvlasnik je 49 odsto je odstao po osnovu kredita od 40 miliona dolara, smatra bivši direktor JAT-a Predrag Vujović.

Zahtev nacionalnog avio-prevoznika Er Srbije suvlasniku, kompaniji Etihad za otpis 82 odsto duga, Vujović je prokomentarisao kao neargumentovano napisan. On je istako da je problem sa dugom bio poznat, ali ga je "korona isterala na čistac ranije".

Vujovič je dodao da je Etihad kroz ugovor dobio odrešene ruke za vođenje kompanije.

- Iako je manjinski vlasnik, nije logično da u ovakvoj situaciji ne snosi ni malo odgovornosti za ovako težak položaj kompanije - naglašava on i podseća da je Etihad eviejšen grupa (Etihad Aviation Group) u jednom trenutku zbog pogrešne politike direktora Džejmsa Hogana o širenju na spoljna tržišta, imala problema.

- Zato su mu propale italijanska Alitalija, nemački Er Berlin i švajcarski Darvin, ostala je samo Er Srbija jer ga ništa ne košta - tvrdi Vujović.

On podseća da na objašnjenje vlasti kada je formirana Er Srbija u partnerstvu sa Etihadom bio "viši interes, a i danas se čuje da je potrebno da država ima nacionalnu avio-kompaniju".

Podećamo da je Er Srbija u kojoj je država vlasnik 51 odsto kapitala zatražila je od Etihada, koji je suvlasnik 49 odsto kapitala u toj kompaniji, da joj otpiše 82 odsto duga, odnosno kredit od 120 miliona dolara koji dospeva delom u septembru, a delom u proleće sledeće godine, ali je ta kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata to odbila.

- Er Srbija nije ekonomski sposobna da posluje bez pomoći države i bez dodatnih problema ove godine zbog smanjenja saobraćaja zbog pandemije - rekao je Vujović i istakao da Er Srbija mora da se resrtrukturira, odnosno da smanji broj aviona, broj zaposlenih i saobraćaj ograniči samo na profitabilne linije.

On je podsetio i da Madjarska, Bugarska i Grčka nemaju nacionalne avio-kompanije. Ocenio je da je tvrdnja vlasti da je Er Srbija kao nacionalna kompanija pomogla za vreme pandemije da se preveze medicinska oprema i ljudi bez argumentovanog objašnjenja.

-Jeftinije je bilo platiti pet aviona za te potrebe umesto neprekidno iz državne kase pomagati opstanak kompanije - rekao je Vujović.

(Glas javnosti/ Beta/ N1)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR