Glas Javnosti

KORONA POKVARILA I OMILJENE ŽENSKE RITUALE: Maske zamenile šminkanje i karmine za usne!

Ekonomija
Autor: Glas Javnosti

Mnogi proizvodi, oni neophodni i manje neophodni, doživeli su pravi fijasko. Pa je tako i omiljena igračka za žene, karmin za usta, od najtraženijeg dobio status „najodbačenijeg“.

Od početka širenja virusa, tražnja za karminima je u Srbiji opala za četvrtinu, jer su restriktivne mere i maske za lice znatno uticale na prodaju ovog kozmetičkog proizvoda.

Prodaja olovaka za usta koje su suve i ne ostavljaju trag skočila je za 70 odsto, a znatno raste i prodaja šminke koja ističe oči, kao što su olovke za obrve, maskare i četkice za nanošenje senki.

Direktor i vlasnik jedne srpske kozmetičke kuće Mila Litvinjenko kaže da od marta pada tražnja za ruževima za usne u odnosu na isti period lane, dok se istovremeno povećava prodaja olovaka za usta.

-Ruževi su masni, a olovke su suve i ne ostavljaju trag na maskama i to je, najverovatnije, razlog za ovu promenu u navikama potrošača- kaže Litvinjenko.

Ona dodaje da od marta beleže stalan porast kupovine olovaka za iscrtavanje obrva, maskara, kao i četkica i sunđerčića za šminkanje očiju, što pokazuje da žene više pažnje posvećuju isticanju tog dela lica.

U predstavništvu jedne od vodećih multinacionalnih kompanija za Balkan kažu da je od svih kategorija kozmetike koje proizvode, šminka najviše pogođena posledicama pandemije.

Još jedna promena do koje je dovela korona je i veliki rast elektronske trgovine. Mila Litvinjenko ističe da je u njenoj kompaniji onlajn kupovina šminke od kraja marta skočila za 400 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a u međunarodnoj kompaniji da imaju udvostručenu e-prodaju u Srbiji.

Pandemija je u Italiji dovela do pada prodaje ruževa za usne za 60 odsto, a predviđa se da će na godišnjem nivou tražnja za karminima biti smanjena za 24 procenta.

Ruž za usne oduvek se smatrao „antikriznim oružjem“, odnosno što je period ekonomski teži, karmini su se više prodavali.

To je takozvani karmin-indeks, izraz koji je skovao Leonard Lauder, iz kompanije "Este Lauder", kako bi opisao povećanu prodaju kozmetike i šminke tokom recesije 2008. godine.

Žene su kupovinom ruževa za usne zamenile skuplje proizvode koje nisu mogle da priušte tokom teškog finansijskog perioda.

(Glas javnosti/Nova ekonomija)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR