Glas Javnosti

VODIČ ZA PUTOVANJA: Evo kako da izvadite DIGITALNI ZELENI SERTIFIKAT!

Društvo
Autor: Glas javnosti

U sezoni godišnjih odmora naši građani vade digitalni zeleni sertifikat koji je neophodan kako bi mogli da putuju u mnoge države širom sveta.

Upravo je ovaj sertifikat jedan od najsigurnijih načina pomoću kojeg možete da putujete.

Tokom ove godine da bi putovali širom Evrope i sveta, pasoš više nije dovoljan dokument. Zbog pandemije koronavirusa koja traje već više od 18 meseci donela je mnoge promene u odnosu na putovanja pre korone. Jedan od neophodnih dokumenata koje traže mnoge države jeste sertifikat koji dokazuje da smo potpuno vakcinasani, testirani ili preležali koronavirus.

Ovaj sertifikat predstavlja objedinjenu potvrdu kojom se dokazuje da li ste primili vakcinu protiv COVID-19, da li imate rezultate testiranja na zaraznu bolest SARS-CoV-2 ili ste se oporavili od ove bolesti. On predstavlja potvrdu koja je elektronski pečatirana i kao takva ne može biti falsifikovana niti zloupotrebljena.

Digitalni zeleni sertifikat, pored ličnih podataka (ime, prezime, JMBG, pol, broj pasoša), sadrži podatke da li je osoba vakcinisano, broj primljenih doza, kao i datum primanja prve i druge doze. Sertifikat sadrži i rezultate: PCR testa, antigenskog testa i serološkog testa. Kao i podatak da li je osoba preležala zaraznu bolest COVID-19.

Građani Srbije mogu da putuju turistički u zemlje EU, ali samo pod epidemiološkim uslovima koje za ulazak određuje svaka država članica pojedinačno, odnosno u zavisnosti od epidemiološke situacije svaka članica Unije individualno procenjuje da li će za ulazak tražiti potvrdu o vakcinaciji, negativan test na korona virus ili odlazak u karantin. Međutim, većinu prepreka uklanja upravo ovaj digitalni zeleni sertifikat.

Evo kako možete da dođete do ovog dokumenta

Prvo morate da otvorite nalog na sajtu portala e-Uprava, a na sajtu u gornjem desnom uglu videćete padajući meni „Moja eUprava“, gde je potrebno da izaberete opciju registracija.

Tada će vam biti ponuđene dve opcije, registracija pomoću kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili putem korisničkog imena i lozinke, što je najčešća opcija za većinu građana.

Nakon toga morate da ostavite na sajtu sledeće lične podatke: ime, prezime, JMBG, fotografiju lične karte (i to obe strane) ili pasoša – ili te dokumente u formi skeniranog dokumenta. Nakon toga će vam tražiti registracioni broj dokumenta koji ste priložili, prebivalište i korisničko ime. Napominjemo da je vaša imejl adresa zapravo vaše korisničko ime.

Važno je da znate da nakon unošenja podataka morate da na svom imejlu potrvrdite adresu elektronske pošte jer ukoliko to ne učinite, nalog će vam biti zaključan.

Pošto ste završili sa registracijom na e-Upravi, do zelenog sertifikata dolazi tako što na sajtu odete na opciju „Usluge“ pa u padajućem meniju izaberete „Zdravlje“, a onda opciju „COVID 19“. Nakon što ste ušli u segment „COVID 19“ izaberite opciju „Digitalni zeleni sertifikat“.

Tada će vas sačekati sve informacije o ovom dokumentu, a nakon što to pročitate, kliknite na zeleno dugme „Pokreni uslugu“.

Biće vam ponuđene tri opcije za podnošenje zahteva – ponovo, prijavu elektronskim sertifikatom, koju većina građana nema. Zatim, prijavu mobilnim telefonom, za koju je potrebno da instalirate aplikaciju ConsentID. Najjednostavnija opcija je ipak prijava korisničkim imenom i lozinkom.

Kada ste izabrali treću opciju, došli ste do završnog koraka za podnošenje prijave. Morate izabrati koju kombinaciju jezika želite na sertifikatu, kao i tip uređaja za formatiranje dokumenta.

Na kraju potrebno je da unesete svoj JMBG, broj pasoša i mejl adresu.

(Glas javnosti/Nova)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR