- Postavljeno nam je kao zadatak da je cilj postignuća srednji nivo jer se predpostavlja da će se svakako nešto izgubiti. Ja kao direktor smatram da učenici ne mogu da postignu i savladaju nastavni plan i program samo uz on lajn nastavu. Moji roditelji su isključivo glasali za neposrednu nastavu tako da vam to sve govori.
On lajn nastava je samo i isključivo dodatni proces učenja i ne može da bude jedini, ističe gospođa Ristić.
- Ako gledamo decu iz osnovnog i srednjeg obrazovanja gde su roditelji stalno uključeni u praćenje nastave, onda moramo da shvatimo da su oni jako opterećeni. Pošto smo svi: i roditelji i deca i profesori pod velikim stresom, onda ne treba da brinemo samo o tome kakva je nastava nego sve treba sagledati i sa stanovišta psihološkog uticaja celokupne situacije na razvoj društva, a pogotovo za naše dece – ističe direktorka Ristić i dodaje da je škola koju ona vodi u predhodnoj školskoj godini koja je bila on lajn, veliku pažnju posvetila upravo tom pitanju.
- Međutim, ako to gledamo danas sa aspekta početka školske godine kada treba da decu vratimo u školske klupe, to je jako veliki stres da se učenici prebace na normalan način neposredne nastave i da ujedno budemo u pripravnosti da svakog momenta može biti doneta uredba da se deca vrate isključivo na on lajn nastavu. Ali ako gleadate na psihološki razvoj dece, s obzirom da je škola obrazovno – vaspitna institucija onda mi ne možemo da budemo zadovoljni jer on lajn nikako ne možete da vaspitavate i podižete generacije - zaključuje direktorka Ristić.
I svakako da ne možemo biti zadovoljni, jer on lajn ne možete da šutnete loptu niti da druga iz klupe uhvatite za ruku.
Škole prema sopstvenom nahođenju odlučuju se za on lajn platformu za svoje učenike. Postoje platforme koje su besplatne ali i one koje se plaćaju. A sve je preporučeno od strane Ministarstva prosvete.
- Mi smo uzeli besplatnu platformu jer kao privatna škola koja je svoj projekat usmerila ka individualnosti dece mi nismo pretrpali broj đaka u učionicama i nama nije problem da uzimamo te on lajn platforme koje su besplatne. Ali ako ćete on lajn učionicu uzeti u mnogobrojnim školama onda sigurno da negde postoji potreba za ozbiljnijom platformom koja se plaća. Predpostavljam da je ovde i bio cilj da se na neki način napravi neki biznis – otkriva direktorka Ristić.
(Glas javnosti/Dragana Đokić)