Glas Javnosti

NOVI ZAKON STAVLJA TROTINET 'NA PRAVO MESTO': Neće više moći da se vozi bilo gde, pogotovo ne po autoputu

Društvo
Autor: Glas javnosti

Trotinet je nova "zabava" Srba a koliko je popularan govori informacija da je prodaja porasla tri puta. Jedini problem je što nema pravila jer zakon još uvek nije donet, pa se dešava da se "divlja" trotinetima kako na trotoarima tako i na autoputu. Tome se uskoro staje na put.

Sve popularnije prevozno sredstvo, trotineti će svoje mesto dobiti u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine. Dotle, važne su preporuke, trotinetima nije mesto na saobraćajnicama.

 Kad god je moguće treba ih voziti biciklističkim stazama.

Građani se već danima zgražavaju nad snimkom električnog trotineta koji juri brzinom od 80 kilometara na sat. Od kada trotineti uopšte mogu da idu tolikom brzinom? Da li će novi zakon konačno staviti na svoje mesto trotinete i koje je to mesto – trotoar ili kolovoz?

 Prodaja je porasla skoro za trećinu. Starosne granice nema.

- Generalno krenula je prodaja bolje u odnosu na prošlu godinu sigurno da je skočila za nekih 20 do 3o odsto. Generalno ono što gledaju što se tiče same baterije da može da izdrži barem neki domet od nekih 25 kilometara, a nešto najbrže što otprilike sami trotineti mogu da razviju je do 20 kilometara na sat, što je svakako da kažemo za neke potrebe možda i previše - kaže prodavac Nebojša Maksimović.

Zakon bi trebalo da bude završen do kraja godine

Sve popularnije prevozno sredstvo će svoje mesto dobiti u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine. Dotle, važne su preporuke, trotinetima nije mesto na saobraćajnicama. Kad god je moguće treba ih voziti biciklističkim stazama.

- Ako vozi pešačko biciklističkom stazom ne bi trebalo da se kreću brzinom većom od 10 kilometara na sat . Ukoliko nema u samoj infrastrukturi biciklističkih staza preporuka je da se vozi trotoarom, ali uz veliki oprez jer trotoar je prostor koji je namenjen pešacima i oni nikako ne očekuju da će im neko sa svih strana prolaziti trotinetom - kaže Jasmina Milošević, v. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja..

Ističe da je preporuka ukoliko se kreću trotoarom da ne smeju ići brzinom koja je veća od brzine hoda, a to je nekih 6 kilometara na sat.

Čovek koji je trotinet vozio po auto-putu napravio je prekršaj, kažu stručnjaci. Iako vožnja električnih trotineta još nije zakonom definsiana, zakonom je precizno utvrđeno ko sme da se kreće auto-putem.

U Francuskoj kazne i do 1.500 evra

- Od prvih troptineta koji su išli nekih 10 kilometara na sat, mi već sada imamo trotinete, takozvane e-trotinete koji se kreću brzinom i većom od 50 kilometara na sat, zato je vrlo važno da se oni precizno i jasno definišu da bismo možda kao i Holandija koja je za njih koji idu brže i uvela i obavezne registarske tablice i položen vozački ispit i obaveznu zaštitnu opremu - kaže Miloševićeva.

U Francuskoj će, izmenom zakona, trotinetima biti zabranjeno kretanje trotoarom i moraće da se voze ili biciklističkim stazama ili kolovozom. Ako zakon prekrše, vozače će čekati kazne od 35 do 1.500 evra.

U Austriji je zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na trotinetu, ali je dozvoljena koja čašica alkoholnog pića više, tako da vozač neće biti kažnjen ako ima do 0,8 promila alkohola u krvi.

(Glas javnosti/Blic)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR