Uz neizbežno pitanje, "šta će nam ovo, kada već imamo Huawei kamere na svakom ćošku”, većina korisnika društvenih mreža smatra kako Beogradu ovakvo nešto i nije potrebno, jer bogatije evropske države rade isti posao sa manje novca.
Koga će pre kazniti “jugića” ili “porše”?
Beograd grca u smradu i septičkoj jami i većina građana, ako je suditi na osnovu komentara sa društvenih mreža i dalje veruje da će Sokolovo oko pre kazniti svojim moćnim kamerama, nekog "jugića", a ne neki "porše".
- Još topove da stave pa da možda odmah i likvidiraju vozača. U Nemačkoj sa znatno, boljom ekonomijom, komunalni policajci rade isti ovaj posao peške ili običnim automobilima u rukci nose blokčić i fotoaparat. To je sve! Kakvi džipovi, avioni, helikopteri, brodovi za komunalnu policiciju. U Evropi ljudi kupe Polo il Yaris i digitalnu kameru, slikaju kog nađu i kazne, ne treba im 100.000 evra za to - neki su od komentara na društvenim mrežama.
Sokolovo oko zažmurio na oba oka
Da je rad Sokolovog oka počeo prekršajem, javlja Dobrica Veselinović iz inicijative "Ne davimo Beograd"
- “Oko sokolovo” odmah na startu zažmurilo na oba oka. Jutros u bloku je upriličeno snimanje izjava pored nelegalno parkirane reklamne prikolice (za koju postoji gomila prijava preko @prijavi_problem ) i automobila koji je parkiran van zone - ukazuje Veselinović.
“Oko sokolovo” odmah na startu zažmurilo na oba oka! https://t.co/0a3oqOULwM
— Ne davimo Beograd (@nedavimobgd) July 27, 2020
Nezadovoljni građani smatraju i da ovaj sistem može da se nakači i na Dačiciju Duster.
- U Ripnju, Ovči, Borči ljudi nemaju kanalizaciju, vodu za piće... Mogli ste 500 "punta" da kupite, da pomognete domaću auto industriju, a ne industriju Velike Britanije - glase neki od komentara.
Đilac vs Vesić u “akciji džip ili trotinet”?
Uvođenje ovog sistema iskoristili su i predsednik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić za ličnu promociju.
Đilas je na Tviteru komentarisao Vesića, koji je tokom predstavljanja novog sistema rekao da će posebno opremljeni džipovi "pokazati autoritet države" i da na "džipove, 'audije' (i ostala vozila bahatih vozača) neće ići trotinetima".
- Pa neće da se sudaraju sa njima da pokažu da su jači. Ideja je da ih fotografišu. A za to je bitna kamera, a ne auto na koji je nakačena. Oni stvarno misle da su ljudi idioti koji ništa ne razumeju i da mogu da im kažu sta god hoće - napisao je Đilas.
Vesić mu je odmah referisao na svom Fejsbuk profilu ocenivši da je Đilas "poznat po besnom i bahatom parkiranju, posebno po Vračaru".
- Komunalnim milicionerima i saobraćajnim policajcima da bi izašli na kraj sa bahatim Đilasom i njegovim džipovima trebaju panciri, a ne bolja kola. Upravo je Đilas primer bahatog vozača zbog kojih je 'Oko sokolovo' uvedeno. Inače, koliko taj čovek ne zna ništa osim da pokrade gradski budžet govori i činjenica da priča kako ovi automobili imaju samo kamere. Neznalica. Svaki automobil nosi hardversku opremu tešku 70 kilograma - napisao je Vesić.
Sokolovo oko su rendž rover džipovi, koji 24-sata nadziru vozače, fotografišu i automatski prijavljuju vozače koji se nesavesno parkiraju. U zemlji Srbiji, gde kamere za nadzor, skoro kao po pravilu, zakažu kada je nešto zaista bitno, ovaj sistem za praćenje je počeo sa radom u ponedeljak, 27. jula i za, kako navodi milicija, svega nekoliko sati registrovao 152 automobila koja su napravila prekršaj.
Kazne iznose od 5.000 do 25.000 dinara.