Glas Javnosti

Nastavnici, roditelji i đaci čelnicima Ministarstva prosvete: 'Ne pomažite' nam više zbunjujućim odlukama, kad vas molimo!

Društvo
Autor: Glas javnosti

Zaključna ocena na kraju prvog polugodišta ne mora da se utvrdi, saopštilo je nedavno Ministarstvo prosvete, iako su pre samo desetak dana školama u Srbiji prosleđena uputstva u kojima je napisano suprotno!

Ovo je samo još jedna od odluka ili tek preporuka Ministarstva prosvete koja je otežala posao trenutno jedinim akterima u borbi za spas našeg školstva u vreme pandemije korone, nastavnicima, roditeljima i učenicima, pa se sve češče čuje njihov vapaj, kao u starom vicu - nemojte više da nam “pomažete”, molimo vas!
Na identičan odjek naišla je i takođe nedavna odluka Ministarstva prosvete da se prvo polugodište skrati za mesec dans od ranije planiranog, iako za to nema ni logičnog, a ni valjanog razloga, kako smatraju nastavnici i roditelji, jer su se prealskom većine đaka na onlajn nastavu baš i stvorili uslovi za bezbedniji način da se privedu nastavni plan i program, koliko je moguće bolje u ovim vanrednim okolnostima. Tako je, kako vele, zimskim raspustom od 18. decembra do 18. januara, Ministarstvo prosvete dodatno distanciralo od problema, po sistemu brigo moja pređi na drugoga. A taj drugi zna se ko je: nastavnici, roditelji i đaci.
Za to, kako sve izgleda u realnom životu, bitamo skoro idelanog sagovornika Dobrivoja Marjanovića, člana predsedništva Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije, ali i profesora informatike iz Kruševca, kome je i supruga prosvetni radnik, a u kući imaju i troje dece koji su
na onlajn nastavi, dok dvoje od njih tako pohađaju i muzičku školu.
Njemu iskusto na ovu temu sigurno ne fali, pa smoga zamolili da za Glas javnosti priča o trenutnoj realnosti našeg školstva, kao nastavnik, ali i roditelj dece iz škole u vanrednim uslovima.
- Za ona tri meseca, od marta do juna, snalazili smo se kako znamo i umemo, predavali i ocenjivali, ubrznom metodologijom pokušavali da nadomestimo da se školska godina redovno privede kraju. Onda, na kraju školske godine revidiran je Pravilnik o ocenjivanju da učenik može da ima i manji broj ocena za onu zaključnu. I Ministarstvo prosvete je naglasilo da je to samo do tada, pa smo dr pripremili da regularno ocenjujemo u novoj školskoj godini, uz bolju organizaciju. Zato smo mi iz Unije SPRS opet, kao i godinama pre, predložili da odeljenja smanje broj učenika, što zbog boljeg kvaliteta nastave, što zbog najavljenog drugog i trećeg talasa pandemije. Ali Ministarstvo prosvete to ne sluša, znači ne žele sistemsko rešenje, već samo trenutno dele odeljenja u dve grupe, što realno duplira i otežava posao nastanicima i zbunjuje učenike, objašnjava nam kruševački nastavnik informatike Dobrivije Marjanović, i dodaje kako je Ministarstvo prosvete i ostale odluke donosilo kratkoročno, takoreći bez vizije kako staviti školsko na zdrave noge, pa i u vanrednim okolnostima:
- Tokom leta, znači kad imaju vremena da planiraju novu školsku godnu uz sve izazove nastavka pandemije korone, oni šalju dopis školama da se izjasne zs koje će od tri tada moguće internet platforme da se odluče u nastavi. Škole se opredeljuju i šalju im svoje odluke ali Ministarstvo prosvete kao da ne zna šta će sa tim, jer ne organizuju nikakve obuke za nastavnike. Kad smo videli da oni ništa ne rade, nastavnici informatike po školama obučavau kolege ili ih oupućuju na internet obuke kako bi se pripremili za novu školsku godinu. Znači, opet nema sistemskih rešenja, več kako se ko snađe, čista inprovizacija, priča Dobrivje Marjanović, a onda navodi i nova opterećenja za nastavnike, roditelje u učenike za koje iz Ministrastva prosvete nije imalo sluha:
- Preko medija Ministartsvo prosvete se hvali kako je obezbedilo “čak” 1.870 tableta za škole , a šta je to za 1.700 naših škola procenite sami, jedan po svakoj! I onda roditelji, u vreme ove
ekonomske neizvesnosti zbog pandemije, kupuju svojoj deci nove računare, tablete, mobilne telefone…Takođe, i nastavnici to moraju nabaviti za svoju decu, ma da i sami koriste ličnu opremu da bi izvodili onlajn nastavu, plaćati internet, ali ih niko i ne pita iz Ministarstva prosvete imaju li oni to od čega.I dalje se donose kratkoročna rešenja od prilike do prilike, što odavno ne ostavlja ozbiljan utisak i teško je zaključiti kuda vode naše školstvo, pita se Dobrivoje Marjanović, član predsedništva Unije SPRS, ali i kao nastavnik i roditelj tri školarca iz svoje kuće.

(Glas javnosti)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR