U saradnji sa Akademijom poljoprivrednih nauka provincije Šansi, u okrugu Sisian, u kineskom gradu Linfen razvijen je pametni voćnjak krušaka koji se prostire na 500 mu (oko 33,3 hektara).
U ovom pametnom voćnjaku, svakoj kruški je dodeljen jedinstveni QR kod koji omogućava praćenje kompletnog procesa rasta, od cvetanja do razvoja plodova.
- QR kod služi kao lična karta i beleži život kruške - rekao je Vang Jibo, zvaničnik za poljoprivredu iz okruga Sisian.
- Više ne moram da provodim ceo dan radeći na poljima - rekao je Liu Đianlong, lokalni seljanin, objašnjavajući kako mu sin pomaže u daljinskom praćenju stanja voćnjaka preko pametnog telefona, omogućavajući pravovremeno ažuriranje i smanjujući potrebu za stalnim fizičkim prisustvom na poljima.
Pametni voćnjak osnovan je 2020. godine i njime se upravlja uz pomoć najsavremenijih tehnologija kao što su internet, veliki podaci, računarstvo u oblaku i internet stvari. Integracija uslužnog centra za velike podatke odigrala je ključnu ulogu u podizanju inteligentnih proizvodnih mogućnosti poljoprivredne platforme u oblaku.
U poređenju sa prosečnim prinosom od 2.000 kilograma po mu u tradicionalnim voćnjacima, pametni voćnjak može postići udvostručen prinos od 4.000 kilograma po mu.
Sisian koji se nalazi na visoravni Les, jedan je od istaknutih okruga za proizvodnju voća koji se može pohvaliti ekspanzivnom površinom plantaža kruške od 380.000 mu. U okrugu ima 64 sela koja se oslanjaju na gajenje kruške kao svoju primarnu pozvodnju, što čini 80% prihoda poljoprivrednika.
Sisian je izgradio platformu za pametnu integrativnu poljoprivredu sastavljenu od 12 sistema, uključujući integrisano upravljanje vodenim đubrivom, praćenje bolesti i insekata, digitalni voćnjak krušaka i praćenje i evaluaciju kvaliteta obrađenog zemljišta.
Zahvaljujući ovoj pametnoj platformi, sadnja kruške u okrugu je realizovala niz digitalnih operacija u selekciji sadnica, sadnji, kontroli štetočina i meteorološkoj analizi.
Prema rečima Vanga, platforma za pametnu integrativnu poljoprivredu ne samo da pomaže u proizvodnji, već i promoviše prodaju, jer sistem praćenja koji nudi platforma može prikupljati podatke za marketing iz prve ruke. Uzgajivači krušaka mogu kroz sistem da upoznaju potražnju tržišta kako bi precizno identifikovali svoje kupce i sproveli ciljanu promociju proizvoda.
U 2022. godini, proizvodnja voća u okrugu dostigla je 30 miliona kilograma, a onlajn prodaja čini 24%.
- Moja porodica je prošle godine ubrala 46.500 kilograma krušaka, od kojih je skoro 80% prodato preko interneta" - rekao je Liu i dodao da su od krušaka zarađivali godišnji prihod od 120.000 juana (oko 16.768 USD).