Glas Javnosti

PROMENE NA FEJSBUKU: Najpopularnija društvena mreža želi da se vrati na tron

Tehnologije
Autor: Glas javnosti

Fejsbuk je mreža za starije generacije i sada su pronašli način kako da se približe i mladima.

Fejsbuk već godinama muči isti problem - njegovi korisnici su sve stariji, a mlađim generacijama jednostavno nije dovoljno zanimljiv. Uprkos svim promenama koje su iz Mete proteklih godina uveli na Facebook, čini se da još nisu pronašli onu pobedničku formulu koja će ih ponovo lansirati na tron najpopularnije društevene mreže među mladima.

Ali, to ih ne sprečava da pokušavaju. U tek objavljenoj "viziji budućnosti Facebooka", osvrnuli su se na proteklih 20 godina te društvene mreže i najavili kako vide njenu budućnost u sledećih 20 godina.


"Dok razmišljamo o sledećih 20 godina, fokusirani smo na dve velike stvari: izgradnju sledeće generacije društvenih medija za mlade i oslanjanje na nove mogućnosti proizvoda koje omogućuje AI", stoji na službenom blogu.

Ističu kako je Facebook i dalje "mreža za sve", ali su napravili "značajne promene" vodeći se potrebama i željama mlađih generacija.

"Nadogradili smo naše tehnologije rangiranja Reels i Feed kako bismo efektnije davali preporuke. Izumili smo novu arhitekturu modela - koja može vrlo efektino učiti iz velikih skupova podataka - i dovela je do značajnih poboljšanja u našem pilotu s Fejsbuk rilsima. Tokom sledeće godine ili tako nešto, ova napredna tehnologija preporuka pokretaće više proizvoda, uključujući naš ceo video ekosistem i naše preporuke Feeda. Do kraja 2026. naš je cilj da imamo najbolju svetsku tehnologiju preporuke. Osim toga, takođe gradimo jednu od najboljih svetskih kolekcija otvorenih modela, alata i resursa za generativni AI s Meta Llamom. Generative AI stvara još više prilika za društvena otkrića na Facebooku pomažući vam da dublje istražite stvari koje pronađete. Recimo da ste na Facebooku naišli na recept za kolač od sira od jagoda. Klikom na taster možete pitati Meta AI kako napraviti verziju bez mlečnih proizvoda i odmah ćete dobiti odgovor", stoji na blogu.

Naglasak su stavili i na video sadržaj.


"Napravili smo i poboljšanja u videoiskustvu na Fejsbuk uključujući ažurirani video player preko celog desktopa i klizač za preskakanje u dužim videozapisima. Ovaj player sada se pojavljuje globalno. Dodali (smo) mogućnost brzog slanja videozapisa osobama do kojih vam je stalo, bilo na Facebooku ili putem druge platforme poput Vhatsap", dodaju.

Ali, kako bi imali dovoljno video sadržaja, u Facebooku su shvatili da moraju i video kreatore nekako podstaći da ga stvaraju. Tako su predstavili "Profesionalni način rada" koji je dizajniran za one koji žele objavljivati svoj sadržaj javno i tako povećati broj pratilaca.

"Takođe smo razvili naš model isplate kako bismo plaćali kreatorima na temelju uspešnosti njihovog sadržaja na Fejsbuk, pojednostavljujući način na koji kreatori zarađuju i proširujući mogućnosti unovčavanja na sve formate - fotografije, videozapise i tekst", ističu, a prenosi "Zimo".


Glas javnosti/ U01S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR