Oni će u narednih nekoliko godina zajedno raditi na projektu "Održivi letovi", sa ciljem da izgrade, testiraju i koriste avione koji će smanjiti emisiju štetnih gasova. Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, NASA će u narednih sedam godina uložiti 425 mil USD, dok će kompanija Boing i njeni partneri doprineti ostatku finansiranja sporazuma, oko 725 mil USD.
Ukoliko ovaj projekat bude uspešan, iz NASE navode da bi ova tehnologija u avionima mogla da bude dostupna vrlo brzo, 2030-ih godina, dok bi prvi probni let mogao da se održi 2028. godine. Cilj je, kako se navodi, da tehnologija opslužuje oko 50% komercijalnog tržišta za avione sa jednim prolazom na kratkim i srednjim relacijama, piše portal Ekapija.
Ovaj koncept uključuje avion sa ekstra dugim, tankim krilima stabilizovanim dijagonalnim podupiračima. Sa ovakvim dizajnom aviona stvoriće se manje otpora, što zapravo znači smanjena potrošnja goriva, a prognoze su da bi mogao da smanji potrošnju goriva i emisije do 30%.
U saopštenju se dalje navodi da bi ovaj koncept koristio i za neke naredne zelene projekte koji bi mogli da pomognu avio industriji da ispuni cilj dostizanja neto nulte emisije ugljenika do 2050. godine. NASA će obezbediti i pristup svojim aeronautičkim objektima i stručan kadar.