Četvorotaktni motor ima jasan sled događaja: usisni, kompresioni, pogonski i izduvni čin. U usisnom taktu vazduh i gorivo ulaze u cilindar. Kompresija je kada klip gura tu smešu na vrh cilindra. Smeša se zapali, gurajući klip nazad. Izduv je poslednji korak, i tu se istiskuje preostali gas iz cilindra. Porsche je otišao korak dalje.
Porscheovi dizajneri računaju da ovom procesu mogu da dodaju po još jedan takt kompresije i snage. Dokumenti predani američkoj Kancelariji za patente i zaštitne znakove to izričito opisuju kao šest pojedinačnih poteza koji se mogu podeliti u dve sekvence od po tri poteza.
Dodatni koraci dogodiće se između tradicionalnog pogonskog i izduvnog takta. Prvi sled bi, dakle, bio usis-kompresija-snaga, nakon čega sledi kompresija-snaga-izduv.
Da bi se to postiglo, Porsche prikazuje kolenasto vratilo koje se okreće na prstenu sa dva koncentrična kruga. Ovo menja centralnu tačku rotacije, snižavajući hod klipa (donja mrtva tačka) za dodatne taktove.
To, zauzvrat, menja kompresiju, budući da klip ne putuje toliko nagore u cilindru, što znači i da ovaj motor ima dve gornje i donju mrtvu tačku.
Ovaj dizajn ima potencijal da generiše više energije uz bolju efikasnost, prenosi Motor1. U tipičnom motoru samo jedan od četiri takta zapravo stvara snagu, dok ovde imamo promenjenu formulu i temeljnije sagorevanje.
Naravno, nedostatak je dodatna složenost i upitno je da li će ovo rešenje da zaživi. Svakako, ideja je zanimljiva.
Glas javnosti U01S