Izvori upoznati sa tim su rekli za BBC da bi nova mreža mogla omogućiti korisnicima da prate naloge koje inače već prate na Instagramu, što bi im – potencijalno – moglo „dovesti“ pratioce sa decentralizovanih platformi kao što je Mastodon.
Kompanija Meta, odnosno njen potparol je potvrdio za BBC da je nova platforma u razvoju.
Istražujemo samostalnu decentralizovanu društvenu mrežu za deljenje tekstualnih sadržaja. Verujemo da postoji prilika za poseban prostor, gde kreatori sadržaja i javne ličnosti mogu da dele pravovremene novosti o svojim interesovanjima- rečeno je iz Mete, tehnološkog giganta koji ima za cilj da novu mrežu objavi „uskoro“, ali datum nije naveden.
Ipak, postoje spekulacije da bi to moglo biti već krajem juna.
Internetom već i kruže skrinšotovi koji su interno prikazani zaposlenima, potencijalno dajući ideju o tome kako će aplikacija izgledati, pri čemu su izvori rekli za BBC da su fotografije koje su procurile – originalne.
Inače, radni naziv aktuelne mreže, koja će se takmičiti sa Tviterom, jeste P92. Neki procenjuju da bi u rivalstvu prema Tviteru, ova platforma mogla da nadmaši Bluskaj (BlueSky) ili Mastodon.
Iako su obe ove mreže privukle korisnike, zaista je teško izgraditi zajednicu kakvu ima Tviter, međutim, uz pomoć navedene „Instagram taktike“ – možda bi Meta mogla da uspe u tome.
Meta kaže da Instagram ima oko dve milijarde korisnika, što je daleko veća brojka od one koju broji Tviter: oko 300 miliona. BBC dodaje da se broju korisnika Tvitera više ne može „ući u trag“, tako da je ovo samo procena.
Ali, ako kompanija uspe da nagovori barem 25% korisnika Instagrama da počne da koristi P92, ta platforma će u momentu postati veća zajednica od svog rivala – Tvitera.
Glas javnosti B010S
3 sata