Kako navodi Reuters, izvori informisani o ovom pitanju rekli su da zakonodavci razmatraju dodavanje Zakona o konkurenciji i očuvanju novinarstva u godišnji predlog o odbrani koji se mora izglasati, kao način da se pomogne lokalnoj novinskoj industriji. Ipak, deluje da Mark Cukerberg i njegova kompanija Meta neće sedeti skrštenih ruku.
"Ako Kongres izglasa nepromišljen zakon o novinarstvu, bićemo primorani da razmotrimo potpuno uklanjanje vesti sa naše platforme umesto da se povinujemo obaveznim vladinim pregovorima koji nepravedno odbacuju svaki vid vrednosti koji dajemo novinarskim agencijama pomoću povećanja publike i pretplata", zapretio je Endi Stoun, portparol kompanije Meta.
"Zakon o konkurenciji i očuvanju novinarstva je propustio ključni detalj - izdavači sami postavljaju svoj sadržaj na našu platformu, jer je to od koristi za njih, a ne obrnuto. Nijedna kompanija ne bi trebalo da bude primorana da plaća sadržaj koji korisnici ne koriste. Jednostavno rečeno - Vlada stvara entitet sličan kartelu, koji zahteva da jedna privatna kompanija subvencioniše druge privatne subjekte, što je užasan presedan za američki biznis", kaže Stoun.
Grupa News Media Alliance, koja predstavlja novinske agencije, traži od Kongresa da doda ovaj zakon u svoj predlog o odbrani, tvrdeći da "lokalni listovi ne mogu sebi priuštiti da izdrže još nekoliko godina zloupotrebe velikih tehnoloških kompanija, a vremena za preduzimanje akcije je sve manje. Ako Kongres uskoro ne reaguje, rizikujemo da dozvolimo društvenim mrežama da postanu američke lokalne novine".
Sličan australijski zakon, koji je stupio na snagu u martu 2021. godine, nakon što su razgovori sa velikih tehnološkim kompanijama doveli do kratkog ukidanja vesti na Facebook platformi u toj zemlji, uglavnom je funkcionisao, navodi se u vladinom izveštaju.
Otkako je Kodeks za pregovaranje sa medijima stupio na snagu, različite tehnološke kompanije, uključujući Meta i Alphabet, potpisale su više od 30 ugovora sa medijima, nadoknađujući im sadržaj koji je generisao klikove i novac od reklama, dodaje se u izveštaju.