Potrošnja u aplikacijama, umesto u igrama, porasla je u 2023. godini, jer su korisnici više plaćali za striming sadržaj ali i aplikacije za upoznavanje. Međutim, najveći pokretač prihoda na mobilnim uređajima ostala je reklama – dve trećine prodaje na mobilnim uređajima odnose mobilni oglasi, dostižući čak 362 milijarde dolara, što je osam posto više nego u 2022. godini.
Na telefonu smo i po šest sati dnevno
Analiza je takođe otkrila da su potrošači duže vremena provodili na svojim pametnim telefonima. Indonezija je bila na vrhu liste zemalja u ovom pogledu, sa prosekom od preko šest sati dnevno po osobi. Prosečno vreme korišćenja aplikacija u 10 najvećih tržišta bilo je pet sati dnevno, a potrošnja je takođe porasla za tri posto. Aplikacije koje su ljudi širom sveta najviše preuzimali na svoje uređaje bile su Shein i Temu, pri čemu je ova druga bila na prvom mestu na 125 različitih tržišta.
Istovremeno, putovanja i prodaje karata doživeli su porast popularnosti i potrošnje. Takođe i veštačka inteligencija, a prema podacima istraživanja, aplikacije za generativnu AI premašile su 10 milijardi dolara mesečne potrošnje potrošača do kraja 2023. godine.
Zapratite naš TELEGRAM kanal za najnovije i najvažnije vesti
Glas javnosti/B06S