Prvi kineski nezavisno razvijeni gradski voz na vodonik prošao je 21. marta test pri brzini od 160 km/h, označivši napredak u primeni energije vodonika u železničkom prevozu, piše Sinhua.
Voz, koji je razvila kompanija CRRC Čangčun železnička vozila u Čangčunu, u severoistočnoj kineskoj provinciji Đilin, testiran je na probnoj pruzi koja pripada preduzeću, čime je postignuta verifikacija performansi u celom sistemu, pri potpunom scenariju i na više nivoa.
Za razliku od tradicionalnih vozova koji se oslanjaju na fosilna goriva ili sisteme kontaktne mreže za napajanje, gradski voz koji se testira ima ugrađeni sistem za napajanje vodonikom, koji može da obezbedi snažan i dugotrajan izvor energije. Maksimalni domet vožnje voza je preko 1.000 km.
Podaci testa takođe pokazuju da je prosečna potrošnja energije voza 5 kwh po km, što je u rangu sa vodećim svetskim nivoima.
Chinas first domestically developed hydrogen-powered intercity train has completed its full-load running test at a remarkable speed of 160 kph. #InvestinChina @ChinaMarvels https://t.co/YMPoNuRA6W pic.twitter.com/AVHrkInujk
— Invest in China (@investing_china) March 22, 2024
Glas javnosti/U01S
1 min