Brendon Džekson, inženjer zaposlen u kompaniji Microsoft, kaže da je "neočekivano i neopravdano" poslat u digitalno izgnanstvo, dan nakon što mu je Amazon dostavio paket, zbog čega nije bio u stanju da komunicira sa pametnim uređajima u svojoj kući.
"Međutim, ovo nije bila samo mala neprijatnost", napisao je Džekson na svom blogu, u kojem je detaljno opisao muke kroz koje je prošao. "Imam pametan dom, a sa svim uređajima i automatizacijom se primarno povezujem preko Amazon Echo uređaja i Alexa-e. Ovaj incident me je ostavio sa kućom punom gedžeta koji ne reaguju, Alexa-om koja ne odgovara i mnogo pitanja".
Kada je prijavio ovaj problem korisničkoj podršci kompanije Amazon, Džeksonu je rečeno da mu je nalog zaključan zbog prijave dostavljača kojeg je navodno vređao na rasnoj osnovi. Ipak, snimak sa pametnog zvona je pokazao da je kurir, za kojeg inženjer kaže da je iste boje kože kao i on, pogrešno čuo automatizovani odgovor sa uređaja, koji je glasio: "izvinite, kako vam mogu pomoći".
Nakon što je kompaniji dostavio ovaj snimak, Amazon je započeo istragu, čiji rezultat je bio otključavanje naloga, a čitav proces je trajao skoro nedelju dana.
"U potpunosti podržavam to što Amazon preduzima mere kako bi zaštitio bezbednost svojih dostavljača", kaže Džekson. "Međutim, postavljam pitanje - zašto je ceo moj sistem pametne kuće morao da izgubi funkcionalnost tokom njihove istrage? Nakon ovog iskustva, ozbiljno razmišljam da prestanem da koristim Amazon Echo uređaje, i upozoriću drugo o ovom incidentu".
Ovaj problem se ne tiče samo kompanije Amazon, već svih kompanija koje proizvode pametne uređaje za kuću. "Ako ste kupili toster, bez obzira šta ste uradili ili koliko ste loša osoba, i dalje je to vaš toster. Nije posao Amazon-a, Apple-a ili Google-a da urade nešto povodom toga", smatra Džekson.