„Izvinite za današnje smetnje", napisao je osnivač i glavni rukovodilac Fejsbuka, posle šest sati pada Fejsbuka, Vocapa i Instagrama.
Fejsbuk je za smetnju okrivio rutinsko održavanje - njegovi inženjeri pokrenuli su komandu koja je nenamerno isključila Fejsbukove centre za podatke iz šireg interneta. Na izvinjenje Marka Zakerberga odgovorilo je oko 827.000 ljudi.
Ono što je takođe očigledno jeste da je ovo daleko od jednokratne situacije: stručnjaci sugerišu da široko rasprostranjeni prekidi rada interneta postaju sve učestaliji i pogubniji.
„Jedna od stvari koje viđamo poslednjih nekoliko godina jeste sve veće oslanjanje na mali broj mreža i kompanija koje nas opslužuju velikim delovima sadržaja", kaže Luk Deriks, glavni tehnički službenik u Daun Detektoru.
„Kad jedna od njih, ili više od jedne, ima neki problem, to ne utiče samo na njih, već i na stotine hiljada drugih servisa", kaže on. Fejsbuk se, na primer, sada koristi za ulazak u širok dijapazon različitih servisa i uređaja, kao što su pametni televizori. „I tako, znate, imamo te 'snežne dane interneta' koji nam se sada redovno dešavaju", kaže Deriks.
Neizbežno, u nekom trenutku, tokom velikog prekida rada servisa, ljudi počinju da se brinu da je taj prekid rezultat neke vrste sajber-napada,piše BBC news na srpskom.
Ali stručnjaci sugerišu da je to najčešće primer banalnijeg slučaja ljudske greške, u kombinaciji, kažu oni, sa načinom na koji se internet održava aktivnim preko složenog seta zastarelih i nestabilnih sistema.
(Glas javnosti)