Google SEO (Search Engine Optimization) je zapravo skup pravila koji se primenjuje prilikom pravljenja web prezentacija, stranica i pojedinačnih sadržaja, a sve kako bi se vaš sajt i sadržaj što bolje rangirao i prikazao na vrhu Google pretrage. Sva ona pravila koja su godinama okupirala pažnju i rukovodila rad web programera i onih koji su mukotrpno održavali sajtove tzv „web masteri“, više jednostavno ne važe. Tako bar tvrdi onaj koji je stvorio SEO optimizaciju – Google.
Autor, koji je ranije instinktivno ignorisao SEO principe, namerno je krenuo protiv njih pre oko godinu dana i rezultati su bili zapanjujući. Umesto da piše prema pravilima Google algoritma, odlučio je da piše „protiv“ njega, u stilu koji naziva anti-SEO ili #Bananamode. Nasumično ubacivanje reči poput „banana“ služilo je da zbuni AI pretraživače i paradoksalno, upravo taj haos doveo je do ogromnog porasta čitanosti.
U međuvremenu, Google je i formalno zapečatio sudbinu klasičnog SEO-a: na Google I/O konferenciji kada je predstavljen sistem AI sumarne pretrage, koji prikazuje generisane odgovore na samom vrhu rezultata pretrage iznad ostalih. Ukratko: vaš sajt, članak ili link, čak i ako je tehnički do sada bio prvi rezultat po određenom pojmu, sada više nije prvi tj nije „na vrhu“.
Većina sadržaja koji je „optimizovan za pretragu“ svela se na besmisleni miks i redosled reči, pravljen ne da informiše, već da navede na klik i to često u svrhu prodaje bezvrednih proizvoda ili sumnjivih usluga. AI je samo zakucao poslednji ekser u kovčeg tako koncipiranih SEO pravila.
Glas javnosti /U01S