Uprava za konkurenciju i tržišta rekla je da se Gugl obavezao na „rigorozne korake“ da otkrije i ukloni lažne recenzije, tako da može brzo da identifikuje i istraži preduzeća i recenzente.
Gugl će izbrisati sve recenzije koje su napisali ljudi koji više puta pišu lažne ili obmanjujuće recenzije, pozitivne ili negativne za preduzeća u Velikoj Britaniji, saopštio je nadzorni organ.
Ovim recenzentima će takođe biti zabranjeno da objavljuju nove recenzije, bez obzira da li su u zemlji ili ne.
Preduzeća koja pokušavaju da veštački podignu svoje recenzije takođe će se suočiti sa posledicama. Upozorenja će biti postavljena na njihove Gugl profile, a nove recenzije neće biti dozvoljene. Ukoliko više puta ponove prekršaj, sve njihove recenzije u proteklih šest meseci ili više biće izbrisane, navodi CMA.
Gugl takođe dodaje način na koji potrošači mogu brzo i lako da prijave sumnjive recenzije, uključujući plaćanja ili nagrade koje se nude za pozitivnu recenziju.
Odvojena istraga o Amazonu zbog lažnih recenzija je u toku. Pokrenuta je istraga 2021. kako bi se ispitalo da li je kompanija prekršila zakon o zaštiti potrošača u Velikoj Britaniji time što nisu zaštitili kupce.
Lažne kritike dugo muče internet. Neke platforme za putovanja i kupovinu udružile su se u borbi protiv lažnih recenzija. Vlasti u SAD u međuvremenu takođe pokušavaju da se obračunaju, a Federalna trgovinska komisija kažnjava preduzeća i pojedince koji se bave ovom praksom.
Lažnim recenzijama se obično trguje na privatnim grupama društvenih medija između brokera lažnih recenzija i preduzeća koja su spremna da plate. Ponekad takve recenzije iniciraju preduzeća koja klijentima nude podsticaje kao što su poklon kartice za pozitivne povratne informacije.
Glas javnosti /B09S