Krajem 2017. godine, istraživanja su sugerisala da je Epl mogao usporavati starije modele Ajfon-a, suprotno prethodnom istraživanju koje nije potvrdilo takvo ponašanje kompanije iz Kupertina.
#Batterygate je nastao nekoliko dana kasnije, kada je Epl priznao i izvinio se zbog usporavanja iPhone-a, nudeći popust na zamenske baterije. Međutim, to nije bio kraj problema. Online reakcija protiv kompanije eskalirala je u više grupnih tužbi koje su se proširile i izvan SAD-a.
Među pogođenim uređajima su Ajfon 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus i Ajfon SE (svi koji koriste iOS 10.2.1 ili noviji) i Ajfon 7 ili 7 Plus (koji koriste iOS 11.2 ili noviji).
Ove nedelje, vlasnici navedenih uređaja su primili novčanu nadoknadu u sklopu najvećeg naselja Batterygate.
Iznos nadoknade po zahtevu iznosi 92,17 dolara.
Kao deo dogovora iz 2020. godine, Epl se obavezao platiti od 310 do 500 miliona dolara za naknadu štete i pravne troškove, pri čemu se konačan iznos određuje brojem podnesenih zahteva vlasnika Ajfon-a. Prema dosadašnjim izveštajima, broj zahteva kreće se između 2,2 i oko tri miliona.
Usporavanje je uzrokovano bežičnim ažuriranjem iOS-a, iako je Ajfon tvrdio da nema namerne greške. Proizvođač je objasnio da su neki telefoni usporavani kako bi se sprečilo neočekivano gašenje, zbog degradacije baterije.
"iOS dinamički upravlja maksimalnim performansama određenih komponenti sistema kada je to potrebno kako bi se sprečilo isključivanje. Iako ove promene mogu proći neprimećene, korisnici su u nekim slučajevima doživljavali produženo vreme pokretanja aplikacija i smanjenje performansi", priznao je Epl tada.
Iako je prvobitni odgovor zvučao razumno, Ajfon je kritikovan zbog loše komunikacije i ometanja korisnika koji nisu jednostavno mogli kupiti zamensku bateriju umesto nesvesnog smanjenja performansi svojih uređaja.
Zapratite naš TELEGRAM kanal za najnovije i najvažnije vesti
Glas javnosti/U01H