Komunikacija mejlom je potpuno promenila način poslovnog komuniciranja, ali je sa sobom donela neke probleme. Poslovno pismo gotovo više i ne postoji kao oblik komunikacije. Najčešće greške koje korisnici mejla u poslovnom okruženju prave - ili mu pristupaju kao nekad pisanoj poslovnoj komunikaciji ili da ga shvataju previše olako.
Blog Ians Messy Desk donosi sedam zlatnih pravila mejl komunikacije u poslovnom okruženju.
Koristite kratke pasuse
Pišite u kratkim pasusima, do nekoliko rečenica, kako bi olakšali čitanje onome kome šaljete mejl.
Budite neposredni
Koristite zamenice u drugom licu. Reči kao što su "ti" ili "vi" daju čitaocu do znanja da mislite na njega lično.
Ne šaljite spam
Ne prosleđujte svaku glupu šalu ili pesmicu koju je vama prosledio vaš bratić u drugom kolenu. Ljudi ne vole da u svoj kućni poštanski sandučić primaju gomile beskorisne pošte, a ne vole ni kad im ona stiže u elektronski sandučić. Pogotovo pazite da ne zatrpate mejlovima potencijalnog klijenta kojem želite nešto prodati.
Proverite pravopis i gramatiku
Uložite istu količinu vremena u proveru pravopisa i gramatike, kao i kod bilo kojeg drugog oblika pisane komunikacije. Neuredna mejl poruka će ostaviti loš utisak o vašoj profesionalnosti.
Dodajte potpis
Većina programa za mejl može automatski dodavati vaš potpis. U njemu bi trebalo da bude vaše ime, funkcija, podaci za kontakt i ime firme.
Odgovarajte efikasno
Razvijte sopstvena pravila za obradu primljenih mejl poruka na produktivan način. Neki, na primer, odgovaraju na mejlove samo u određenom terminu u danu.
Ignorišite sve prethodne savete
Ako razmenjujete veliki broj poruka s nekim saradnikom, optimizujte postupke kojima analizirate međusobne mejlove. Možete razviti sopstvene trikove i zaobići većinu prethodnih saveta, poput provere pravopisa, jer ćete zajedno s tom osobom razviti sopstvene protokole, prenosi N08S.