Zaposleni u „Tik-toku“, podružnici kineske kompanije „Bajt dens“ (ByteDance) imaju mogućnost da, ukoliko to žele, budu provodadžije.
Kanal, nazvan Meet Cute, nalazi se na platformi koju na radnom mestu koriste hiljade zaposlenih u „Tik-toku“ širom sveta za postavljanje dokumenata, održavanje video-konferencija itd. Međutim, tu je i mogućnost da ljudi pronađu potencijalnog romantičnog partnera među svojim kolegama.
Na kanalu, o kojem je prvi izveštavao Forbs, zaposleni mogu da „reklamiraju“ članove svoje porodice, prijatelje ili poznanike kolegama.
Objave sa važnim informacijama o „reklamiranim“ osobama, poput visine i težine, prikazuju se na „zidu“, slično kao u aplikacijama za upoznavanje. Usluga takođe omogućava zaposlenima da komentarišu objave i procenjuju ljude koji se pojave na „zidu“.
U opisu kanala Meet Cute jasno je naglašeno da „kompanija nije odgovorna za posredovanje u sporovima“.
Kanal, koji se nalazi na intranet forumu kompanije pod nazivom ByteMoments, uglavnom koriste zaposleni u Kini, ali platformu za obavljanje svakodnevnih poslova koriste i zaposleni kompanije širom sveta.
Portparol „Bajt densa“, kineske tehnološke kompanije koja poseduje Tik-tok, rekao je da je funkcionalnost Meet Cute dizajnirana tako da se koristi u Kini, sugerišući da nije predviđeno da je koriste zaposleni u inostranstvu.
„Razmatramo kulturalne razlike kada pravimo interne aplikacije kao što je ByteMoments. Funkcionalnost Meet Cute je posebno dizajnirana kao opcija za zaposlene u kontinentalnoj Kini i mi smo kanal učinili specifičnim za to tržište“, navodi portparol kompanije.
Zaposleni su obavešteni da Meet Cute treba koristiti za upoznavanje pojedinaca isključivo van kompanije, a savetuju se da ne postavljaju lične podatke, a pogotovo ne podatke o zaposlenima.
Kompanija „Bajt dens“ nije bila stidljiva u pokušajima da bude provodadžija za zaposlene. I ranije je bilo internih načina za povezivanje, poput Projekta 175.
Prema pisanju Tek planete na kineskom (Tech Planet), i druge tehnološke platforme kao što su „Alibaba“, „Huavej“ i "Meituan" svojim zaposlenima pružaju forume za upoznavanje ili usluge povezivanja.
Zaposleni u „Tik-toku“ koji su razgovarali sa novinarima Forbsa rekli su da se, zbog pokušaja kompanije da olakša zaposlenima pronalaženje partnera, osećaju kao da im je zadirano u privatnost.
Šta je meet cute?Na filmu, televiziji i u književnosti, meet cute je scena u kojoj se dvoje ljudi koji će formirati budući romantični par susreću prvi put, obično pod neobičnim, duhovitim ili simpatičnim okolnostima.
Ova vrsta scene je glavna komponenta romantičnih komedija, iako se može pojaviti i u serijama, pa čak i u sapunicama. Ovakvi susreti često dovedu do šaljivog sukoba ličnosti ili uverenja, neprijatnih situacija ili komičnih nesporazuma koji dalje pokreću radnju.
„Merijam–Vebster“ za izraz meet cute navodi da je u pitanju sladak, šarmantan ili zabavan prvi susret romantičnih partnera. Može se odnositi na realnost, a ne samo na scenu iz filma ili literature.
Glas javnosti/ R05S