U istraživanju kompanije pCloud, koja se bavi skladištenjem podataka "u oblaku", ova Fajsbukava deli zapanjujućih 79% ličnih podataka korisnika sa drugim kompanijama, uključujući informacije o kupovinama, lične podatake i istoriju pregledanja.
On isto tako koristi 86% podataka kako bi korisnicima prikazivao relevantne oglase u ime drugih i prodao više proizvoda sa Instagrama ili iz Facebook grupa.
Po invazivnosti, prema tom izveštaju, Facebook je na drugom mestu, dok aplikacije Signal, Clubhouse i Netflix ne dele te podatke sa trećim licima ili ih uopšte ne koriste za marketing.
Kompanija pCloud je objedinila podatke na osnovu nove politike privatnosti u Apple App Store-u, a njihova najnovija istraživanja sugerišu da Inzagram i Facebook najveći deo korisničkih podataka dele sa nezavisnim kompanijama i masovno ih koriste za svoje marketinške aktivnosti.
"Nije ni čudo što na vašem fidu ima toliko promovisanog sadržaja. Sa više od milijardu aktivnih korisnika mesečno, zabrinjavajuće je da je Instagram središte za deljenje tako velike količine podataka korisnika koji sa tim nisu upoznati", piše u objavi na blogu kompanije.
(Glas javnosti)