U vozilima postoji toliko mnogo lampica sa raznim simbolima da ponekad više liče na pilotsku kabinu aviona.
Uteha je u najmanju ruku činjenica da su svi simboli podeljeni u četiri osnovne boje .
Pored simbola lampice bitna je i boja simbola.
Crvena boja ukazuje na potencijalno ozbiljan problem ili pitanje sigurnosti.
Žuta / narandžasta znači da nešto treba da se servisira ili popraviti uskoro. Ako treperi, važno je da kontaktirate svog prodavca, majstora ili servis.
Zelena ili plava vam govori samo da sistem uključen ili radi.
Kočioni sistem
Crvena lampica je normalno aktivna ako je aktivirana parkirna (ručna) kočnica. Ako lampica „gori“, a parkirna kočnica nije aktivna, onda nedostaje ulje za kočnice. Ako je i posle dolivanja ulja lampica aktivna, kontaktirati servis da se kvar otkloni.
Pritisak ulja u motoru
Lampica normalno gori kad se da kontakt i par sekundi posle startovanja motora. Ako se lampica upali u toku vožnje, zaustaviti se čim bude bezbedno i isključiti motor.
Proverite nivo ulja u motoru pomoću šipke. Ako je nivo ispod donje granice, dolijte određenu količinu (obično 300 – 500 ml) odgovarajućeg motornog ulja. Ako se lampica ugasi, možete slobodno nastaviti sa vožnjom. Ako se ne ugasi, kontaktirajte servis. Vožnja automobila bez nedovoljnog nivoa ulja može ozbiljno oštetiti motor.
Sistem za hlađenje
Ako se pojavi ova lampica, stanite kad je bezbedno i odmah isključite motor. Proverite da li je ispravan nivo rashladne tečnosti (da nije iscurila). Ako jeste iscurila, dolijte vodu (ili antifriz) do ispravnog nivoa tečnosti (prema indikaciji).
Upozorenje: pažljivo sa odvrtanjem čepa na hladnjaku jer može da izađe ključala voda (koristite krpu za odvrtanje i kao štit za ruku).
Servo sistem upravljača
Lampica se pali kada ima problema sa pritiskom ulja u servu sistemu.Ugasite motor i izvucite ključ nekih 30 sekundi i onda startujte motor. Ako se posle toga lampica ne ugasi, a možete bezbedno upravljati vozilom, odvezite ga polagano do servisa.
Sistem napajanja električnom energijom
Lampica označava grešku u električnom sistemu, najčešće, akumulator se nepuni ili kvar alternatora, normalno gori po davanju kontakta.
Ako možete da startujete motor, a lampica je i dalje upaljena, onda gledajte da u što kraćem roku odvezete vozilo na popravku. Ako ne učinite tako rizikujete da se akumulator isprazni u potpunosti i ošteti.
Indikator otvorene haube
Označava da li je hauba dobro zatvorena. Ako jeste zatvorena, a lampica je i dalje aktivna, otklonite problem u servisu.
Indikator otvorenog prtljažnika
Proverite da li je prtljažnik dobro zatvoren. Ako jeste zatvoren, a lampica je i dalje aktivna, otklonite problem u servisu.
Kopča za vezivanje pojaseva
Lampica je upaljena ako vozač ili suvozač nisu vezali svoje pojaseve. Ako je lampica aktivna, a pojas jeste vezan, postoji greška koju je potrebno otkloniti u servisu.
Sistem vazdušnih jastuka i sigurnosnih pojaseva
Ako se lampica upali ili treperi, postoji greška u kolu sistema bezbednosti vazdušnih jastuka. Odvezite vozilo do servisa da se greška ispravi. Ako to ne učinite, može se desiti da se vazdušni jastuci i zatezači pojaseva ne aktiviraju u slučaju sudara.
Indikator kontrole izduvnih gasova
Ako je lampica stalno upaljena zaustavite motor, izvadite ključ na 30 sekundi, vratite ključ i pokušajte da startujete motor. Ako i posle toga gori i vozilo ide sa umanjenom snagom, odvezite automobil do servisa.
Ako lampica treperi, a vozilo vibrira i nema snage, nemojte voziti auto i potražite pomoć / šlepanje do servisa. Ako nema vibracija, a možete polagano i sigurno odvesti auto do servisa, učinite to.
Sistem upravljanja motorom (benzinski motori)
Vozite sporo i pažljivo do servisa da se utvrdi i otkloni greška.
Sistem upravljanja motorom (dizel motori)
Normalno je da lampica gori par sekundi kad se da kontakt. Označava da rade grejači dizel goriva.
Ako je lampica aktivna ili treperi dok motor radi, postoji greška u sistemu upravljanja motorom. Odvezite se polagano do servisa da se otkloni greška.
Nivo ulja u motoru
Ako je lampica stalno upaljena treba što pre doliti odgovarajuće ulje u motor.
Ako upozorenje treperi onda je senzor za očitavanje nivoa ulja neispravan. Proverite nivo ulja pomoću šipke i dolijte ulje ako je potrebno. Ako i posle toga lampica nastavi da treperi, kontaktirajte servis da se kvar otkloni.
Sistem protiv blokiranja točkova (ABS)
Kolo sistema protiv blokiranja točkova prilikom kočenja je neispravno. Automobil i dalje može da koči, ali treba pažljivo voziti/kočiti jer ABS i ESP (sistem kontrole stabilnosti) nisu aktivni. Odvezite se do servisa da se problem otkloni.
Sistem kontrole stabilnosti (ESP)
Ako se lampica povremeno pali, to znači da se ESP sistem aktivira, jer ima potrebu za to (klizava podloga, agresivnija vožnja). To znači da sistem radi kako treba.
Ako upozorenje gori, onda je ESP sistem isključen ili neispravan. Ako je ESP isključen, možete ga aktivirati pritiskanjem dugmeta za aktiviranje. Ako se posle toga ugasi, sve je OK. Ako je i posle toga aktivna lampica onda ESP sistem ne funkcioniše.
Indikator pritiska u pneumaticima
Ako je lampica aktivna moguće je da pritisak u pneumaticima nije na normalnom nivou. Napumpajte pneumatike na nominalne vrednosti pritiska i zapamtite vrednost u računar (obično se pritisne neko dugme „Set“ u podešavanju senzora pritiska u putnom računaru). Ako se posle toga upozorenje ugasi, sve je OK. Ako ne, onda postoji greška u senzoru pritiska
Oznaka istrošenosti kočionih paknova
Ova lampica označava da su paknovi (skoro) potrošeni. U cilju vaše bezbednosti odvezite auto što pre do servisa da se paknovi zamene.
Greška u automatskom menjaču
Ova lampica se pali zajedno sa porukom na displeju. Pratite poruku i postupite u skladu s’tim.
Vazdušno ogibljenje
Ova greška ukazuje na problem u sistemu ogibljenja. To može da utiče na upravljanje vozilom, stabilnost i visinu vozila od zemlje. Odvezite se pažljivo do servisa gde će se greška otkloniti.
Prilagodljivi amortizeri
Greška u prilagodljivim amortizerima. Kontaktirati servis.
Zadnji spojler
Greška u podizanju zadnjeg spojlera. Kontaktirajte ovlašćeni servis, a u međuvremenu ne voziti više od 120 km/h jer može doći do gubljenja upravljivosti vozilom zbog smanjenog prianjanja na put.
Nadgledanje spoljnih sijalica
Neka od spoljnih sijalica (pozicione lampe, rikverc, maglenke) nije ispravna. Pronađite neispravnu sijalicu i zamenite je.
Lampica stop svetla
Označava da je sijalica stop svetla neispravna. Proverite da li su sve sijalice stop svetla ispravne, zamenite one koje su neispravne.
Podešavanje visine farova
Postoji greška u sistemu kontrole visine farova. Kontaktirajte servis za otklanjanje greške.
Indikator svetla za maglu
Ovaj indikator upozorenja označava da je aktivno svetlo za maglu na zadnjem kraju automobila. Uključite svetlo za maglu samo pri smanjenoj vidljivosti.
Nizak nivo goriva u rezervoaru
Indikator pokazuje da je nivo goriva u rezervoaru „na rezervi“. Odvezite se do obližnje benzinske pumpe i dolijte gorivo „za sve pare“.
Nivo tečnosti za pranje vetrobrana
Rezervoar za tečnost za pranje vetrobrana je prazan. Dopunite ga odgovarajućom tečnošću u zavisnosti od godišnjeg doba.
Pritisnite pedalu kvačila
Pedala kvačila mora da bude pritisnuta prilikom startovanja motora. Kontaktirajte korisničko uputstvo za objašnjenje ove pojave.
Kuka za vuču
Proverite kuku za vuču. Moguće da nije zabravljena posle izvlačenja ili uvlačenja. Ako posle ponovnog pokušaja da zabravite izvučenu kuku indikator je i dalje upaljen, nemojte priključivati prikolicu. Kontaktirajte servis za otklanjanje greške.
Indikator pokretnog krova (kabrioleti)
Indikator je upaljen prilikom otvaranja ili zatvaranja pokretnog krova. Ako je lampica aktivna, a krov je otvoren ili zatvoren, ponovite proceduru.
Indikator servis
Potreban servis – Lampica upozorenja ukazuje da je potrebno otići u servis, bilo zakazanu, postavljenu intervalom ili neplanirano ako elektronika vozila proceni trenutnu potrebu da poseti servis.
Indikator rizika od niske temperature / leda
Lampa označava pad temperature ispod određene vrednosti, obično ispod + 4 °C.
Indikator potrebno punjenje AdBlue aditiva
Lampica upozorenja prikazuje informativnu poruku sa naznačenim rasponom. Neće biti moguće startovati motor nakon što se dodatak potroši. Ponovno pokretanje motora biće moguće tek nakon dolivanja aditiva i brisanja poruke o grešci pokretanja motora pomoću dijagnostike.
Indikator Start-Stop sistema
Lampica pokazuje da je sistem za pokretanje / zaustavljanje ugasio motor. Motor se pokreće automatski kada je papučica kvačila pritisnuta. U slučaju automatskog mjenjača, samo pustite papučicu kočnice da se pokrene.
Tempomat (kruz kontrol – Cruise Control)
Indikator je aktivan kada je aktiviran tempomat, tj. vožnja konstantnom brzinom. Ovo je normalna pojava. Kontaktirajte korisničko uputstvo o tome kako funkcioniše sistem.
Pritisnite pedalu kočnice (automatski menjač)
Lampica koja se nalazi samo kod modela sa automatskim menjačem. Označava da je potrebno pritisnuti pedalu kočnice dok se menjač prebacuje iz parkirne pozicije (P) u poziciju za vožnju
Adaptivni tempomat (Adaptive Cruise Control)
Indikator koji pokazuje da je adaptivni tempomat aktivan. Osim klasičnog tempomata znači da će sistem automatski pratiti brzinu i rastojanje vozila ispred auta i u skladu sa tim smanjivati / povećavati brzinu kretanja.
ECO indikator
Indikatorska lampica svetli kada se aktivira ECO režim uštede energije. Kontrolna elektronika osigurava da vozilo troši što manje goriva tokom vožnje.
Indikator DAC – (Downhill Assist Control) i HDC (Hill Descent Control)
Indikatorska lampica se pali kada se aktivira sistem pomoći pri strmom nagibu. Sistem potom kontroliše brzinu i stabilnost vozila, odnosno održava stalnu brzinu od oko 8 km / h i stabilizuje vozilo u željenom smeru vožnje. Pritiskom na gas, maks. povećanje brzine na oko 25-30 km / h, dok kočenje može usporiti brzinu na oko 5-6 km / h.
Asistencija vožnje u traci
Ovaj indikator zelene boje označava da je sistem praćenja trake na autoputu aktivan i da su oznake na putu detektovane.
Indikator niske temperature rashladne tečnosti
Vozila koja nemaju indikator temperature rashladne tečnosti opremljena su plavim lampicama upozorenja. Ovo svetli kada je temperatura rashladne tečnosti preniska. Isključuje se ako temperatura rashladne tečnosti pređe određeni nivo proizvođača. Ako je lampica upaljena, ne preporučuje se pokretanje motora velikom brzinom, već mirnija vožnja, dok se lampica ne ugasi.