Glas Javnosti

Zanimljivosti o BMW-u, njegovim karakteristikama, logu i ostalim istorijskim činjenicama

Auto-moto
Autor: Glas Javnosti

Kada se govori o automobilima svetske klase, sigurno je da BMW u ovoj kategoriji ima počasno mesto. U nastavku ćete moći da pročitate neke od zanimljivosti koje su vezane za poslovanje kompanije BMW, koje možda ranije nisu bile poznate široj javnosti.

U periodu Prvog svetskog rata kompanija BMW je osnovana. Nastala je spajanjem dve tadašnje kompanije. S obzirom da je u ratnim godinama postojala velika potreba za proizvodnjom motora, ova nova kompanija se bacila na posao. Smatra se da je BMW tada proizveo neke od najboljih motora u datim uslovima. I to motore za avione. Mnogi piloti koji su u to vreme vozili avione sa BMW motorima potvrdili su njihov kvalitet. 

U početku svog poslovanja BMW je više bio fokusiran na proizvodnju motocikala, pre nego na automobile. Da bi ostvarili uspeh na tržištu dizajnirali su jedan od najbržih motocikala koji je do tada bio viđen. U to vreme motocikl koji su proizveli mogao je da razvije brzinu od 280 km/h. Današnji modeli koriste motore sa šest cilindara, koji su napredniji i snažniji. Ali je kompanija rešila da oda počast svojim prvim verzijama motora. Zato danas sedište kompanije BMW izgleda slično kao pomenuti motor sa četiri cilindra. Na ovaj način neće nikada zaboraviti svoje početke i činjenicu da je uspeh kompanije krenuo upravo od ovog modela motora.

Postoji verovanje u javnosti da je logo BMW kompanije zapravo beli propeler koji se okreće na plavom nebu. Iako zvuči bajkovito, nije zapravo tako. Bela i plava su boje koje se nalaze na Bavarskoj zastavi. Na taj način kreatori su hteli da sugerišu poreklo kompanije. Okrugli oblik je zapravo preuzet sa logotipa prethodne kompanije, čijom integracijom je BMW nastao. Naravno, prva opcija jeste mnogo zanimljivija. Posebno sada, kada znate da je kompanija proizvodila i motore za avione.

Kada je završen Drugi svetski rat, Nemačka je zabranila proizvodnju vojnih mašina bilo koje vrste. Stoga BMW je morao da preorijentiše svoju proizvodnju. Tada se baziraju na proizvodnju automobila i postaju jedna od najuspešnijih kompanija današnjice. S obzirom da u početku nisu imali iskustva u proizvodnji automobila, rešili su da svoj prvi automobil izrade po licenci. Licenca je preuzeta od kompanije Austin, tako da prvi BMW zapravo nije imao Nemački dizajn. Ovaj automobil je poznat pod nazivom Dixi.  Istorijski gledano, prvi električni autombili postojali su još u XIX veku. Međutim, kada su se razvili motori sa unutrašnjim sagorevanjem, oni više nisu bili zanimljivi. Tek poslednjih decenija, zbog zaštite životne sredine, električni automobili ponovo postaju sve popularniji. Ono što je zanimljivo u vezi sa BMW kompanijom jeste da je još 1972. godine proizvela električni automobil. U pitanju je model BMW 1602e, nastao kao eksperimentalno vozilo u ovoj kompaniji. Ovo je bio temelj razvoju električnih vozila kakve danas poznajemo.

Možda niste znali, ali britanski Rols Rojs i Mini su deo BMW grupacije. Mnogi kritičari kažu da je spoj ova dva stila doneo čudne verzije automobila. Prvi Rols Rojs model pod okriljem BMW kompanije plasiran je 2003. godine. Sinonim je za luksuz i prefinjenost, ali je dizajn vrlo diskutabilan. Mnogi idu do te granice da tvrde da je u pitanju vrlo ružan automobil. Kako bilo, BMW je danas jedna od najuspešnijih kompanija u oblasti proizvodnje automobila.

Još jedna zanimljiva saradnja dogodila se 70-ih godina prošlog veka. Njeni akteri su bili BMW i Lamborghini. Nemci i Italijani su zajedno napravili kombinaciju za novi model automobila. Italijanska kompanija se bavila dizajnom, a nemačka tehničkim rešenjima. Međutim, projekat nije baš realizovan do kraja. Lamborghini se povukao zbog finansijskih razloga. Tada je BMW preuzeo celokupnu proizvodnju. Kao rezultat svega nastao je BMW M1.

I ono što će još možda biti zanimljivo jeste činjenica da je BMW bio na korak od toga da ga kupi Mercedes. Tokom 50-ih godina prošlog veka, BMW se suočio sa vrlo kritičnim dešavanjima u svom poslovanju. Skoro da je kompanija bankrotirala, a sve zbog Hladnog rata koji se u tom periodu odvijao. Mercedes je osetio nepovoljnosti u kompaniji i bili su spremni da je preuzmu. To je dovelo do toga da se svi deoničari udruže u zajedničkom poduhvatu da spasu kompaniju. Ne samo da su uspeli, već su stvorili osnovu za razvoj jedne od najsnažnijih kompanija današnjice. Sigurno bi industrija proizvodnje automobila potpuno drugačije danas izgledala da se ovo dogodilo, kako je Mercedes planirao.

(Glas Javnosti/otkup-automobila)

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR