Svaki auto-klub ima svoje statistike, ali zbog ogromnog broja vozila i obima saobraćaja, statistika Nemačkog auto-kluba (ADAC) radi se na najvećem uzorku, a i uporediva je sa našim uslovima jer su modeli automobila na našim tržištima isti.
U 2020. godini obrađeno je čak 3,386 miliona kvarova, što je fascinantan podatak.
Nemačka je bila u lokdaunu u proleće 2020. godine, vozilo se i manje pa je ADAC zabeležio pad od 10 odsto u broju intervencija u odnosu na 2019. godinu, piše B92.
Zanimljivo je da je porastao broj kvarova na akumulatorima i to sa 41,8 odsto 2019. godine na 46,3 procenta 2020. Nekorišćenje vozila, koje se tada merilo u sedmica, negativno je uticalo na akumulatore koji su se ispraznili.
U ADAC-u beleže posebno visok broj tih intervencija u aprilu 2020, nekoliko sedmica nakon lokdauna. ADAC je napravio statistiku za čak 109 modela vozila, starih od 3 do 10 godina. U obzir nisu uzimani problemi kao što su pogeršno natočeno gorivo ili prazan rezervoar, jer su za njih odgovorni isključivo vozači. U ovom auto-klubu ističu da su ocene samo smernice. Neslavno prvo mesto po nepouzdanosti zauzima automobil niže srednje klase: 10-godišnja Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila.
View this post on Instagram
Treba spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali na starijim modelima ima mnogo problema. Najčešće greške – osim akumulatora – odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svećice. Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svećice, neispravne kontakt-brave takođe su u više navrata odgovorne za kvarove. U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se događali natprosečno često u praktično svim godištima – glavni su uzroci recirkulacija izduvnih gasova ili ubrizgavanje AdBlue-a. Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, izgledao je loše zahvaljujući otkazivanju akumulatora. Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, kao i Renault Kangoo imali su dosta problema. Kangoo je imao problema sa elektrikom.
Veliki broj vozila Audija i BMW-a nema ozbiljnije probleme. Na primer, A3, A4, A5, Q3 i Q5 su izuzetni pouzdani. BMW Serije 1, 2, 3, 4, X1, X3, kao i Mini su veoma pouzdani. Odmah iza, sa malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK.
U vozilima je često bila neispravna kontakt-brava ili alternator. Pozitivna iznenađenja su mali automobili FIAT Punto i Dacia Sandero. Kod Punta je zanimljivo da su i stari primerci (godina proizvodnje 2011 – 2013.) imali malo kvarova, dok Dacia Sandero dokazuje da jeftino ne znači automatski i loše.
View this post on Instagram
Noviji modeli VW Golfa su dobri, ali starija godišta već imaju dosta problema. No, Golf je u svakom slučaju bolji od konkurenta u kompaktnoj klasi. ADAC je pripremio i statistiku za električne automobila i ovde je, naravno, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju biste pomislili.
Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji (odnosno, akumulatoru), čak 54 odsto. Ona obezbeđuje otvaranje vrata i aktiviranje glavnog baterijskog sistema. Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u Porscheu Taycan 800-voltna), električni motor i sistem punjenja zasad čine samo 4,4 odsto kvarova. No, ova tehnologija je tek u povoju i videćemo koliko će biti pouzdana kad današnji automobili napune deset godina.
(Glas javnosti)