Problemi sa pokretanjem automobila mogu biti izuzetno frustrirajući, posebno kada se žuriš na posao ili neki važan sastanak. Navedeni razlozi za neuspešno paljenje auta su dobro prepoznati, a baterija je često krivac.
Prazna ili oštećena baterija zaista može stvoriti probleme, posebno tokom hladnijih dana. Niska temperatura smanjuje kapacitet baterije, što može rezultirati nedovoljnom snagom za pokretanje motora. Provera stanja baterije redovno je važna, a naročito tokom zimskih meseci.
Ako primetite slab intenzitet svetala na instrument tabli, to može ukazivati na slabu bateriju. Pored toga, redovno održavanje vozila, poput provere nivoa tečnosti u bateriji, može pomoći u izbegavanju ovakvih neugodnosti.
Ukoliko imaš dodatna pitanja ili trebaš savet o održavanju automobila, slobodno ih postavi.
Provera terminala na bateriji i stanja kablova može biti brz i efikasan način da rešite probleme sa paljenjem. Ponekad je dovoljno otkloniti koroziju i osigurati dobar kontakt. Upotreba kabala za startovanje može privremeno rešiti situaciju, ali nije dugoročno rešenje. Nakon takvog "skoka" auta, poseta servisnom centru je obavezna radi detaljnije provere.
Anlaser, ili starter, igra ključnu ulogu u pokretanju motora. Ako čujete škljocanje umesto uobičajenog zvuka pokretanja, ili ako automobil uopšte neće da upali, to može ukazivati na neispravnost anlasera. U tim slučajevima, stručna pomoć servisera je najbolje rešenje.
Začepljen filter goriva može biti poseban izazov, posebno tokom hladnijih meseci. Parafin u gorivu može izazvati začepljenje filtera, sprečavajući pravilno snabdevanje goriva motoru. Ovo je posebno često kod dizel motora. Redovno održavanje i eventualna zamena filtera goriva mogu sprečiti ovakve probleme.
Loš starter motora je takođe važan faktor. Ako primetite probleme u fizičkom pokretanju motora, moguće je da je vreme za zamenu startera. Ponovno, poseta servisu će vam pomoći u dijagnostici i rešavanju problema.
Zupčasti kaiš je ključan za pravilno funkcionisanje motora, jer održava precizan interval otvaranja i zatvaranja ventila. Neispravan kaiš može prouzrokovati ozbiljna oštećenja, pa je važno pratiti preporuke proizvođača o vremenu zamene, često zasnovanim na kilometraži ili petogodišnjem periodu. Redovna zamena, obično svakih 100.000 kilometara ili pet godina, pomaže u očuvanju integriteta motora.
Pukla ili slomljena kapica razvodnika može uzrokovati probleme jer dozvoljava vlagi da dospe ispod nje, ometajući paljenje motora. Održavanje poklopca je ključno, pa ga pre vraćanja na mesto uvek obrišite čistom, suvom krpom. Ako je oštećen, preporučuje se zamena kako bi se izbegli potencijalni problemi.
Loše kaleme za paljenje su još jedan faktor koji može uzrokovati poteškoće pri paljenju. Oštećen kalem znači nedovoljnu snagu za generisanje iskre. Upotreba multimetra za proveru električnih karakteristika može pomoći u identifikaciji problema i odlučivanju o neophodnim koracima.
Redovna provera stanja svećica takođe je važna, posebno za benzinske motore. Ako nešto nije u redu sa svećicama, automobil može imati problema sa paljenjem. Kada je reč o zimskim danima, parkiranje na toplom i zaštićenom mestu može značajno smanjiti rizik od problema sa paljenjem. Takođe, redovno proveravanje akumulatora i dodavanje odgovarajućeg aditiva u ulje može dodatno pomoći u izbegavanju potencijalnih problema.
Glas javnosti/A03S