Glas Javnosti

VAŽNO ZA VOZAČE : Kako će funkcionisati crne kutije koje će se ugrađivati u nove automobile od sledeće godine

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Crna kutija se već decenijama ugrađuje u avione, a od 7. jula 2024. crna kontrolna kutija biće obavezna u svim novim automobilima.

Sistem trajno beleži podatke o vozilu, ali ih čuva samo kada se prekorači određeni prag za aktiviranje. Naime, ako senzori detektuju, na primer, nesreću ili ako kontrolna jedinica automobila signalizira da je sudar neizbežan.

Nekoliko faktora može pokrenuti snimanje. Između ostalog, promena brzine za više od 8 km/h u roku od 150 milisekundi, aktiviranje zatezača pojaseva, detonacija vazdušnih jastuka, aktiviranje „aktivne haube“ (ako su automobili opremljeni ovim sistemom) i sudar otpozadi, piše nemački auto-klub (ADAC)

EDR je obično deo kontrolnog modula vazdušnih jastuka, pošto ionako prenosi informacije senzora ubrzanja. Podaci se čuvaju samo lokalno u vozilu, tako da ne smeju biti dostupni putem internet veze.


Podaci se mogu pročitati preko interfejsa za dijagnostiku u vozilu (OBD) ili preko kontrolne jedinice vazdušnih jastuka ako je OBD uništen u nesreći.

Podaci koji se čuvaju su brzina vožnje, položaj pedale gasa, broj obrtaja motora, aktivnost ABS-a i kontrole stabilnosti, kao i ugao upravljanja (prednjih točkova).

U slučaju udesa, između ostalog se beleže promene u uzdužnoj i bočnoj brzini, status pojasa vozača i suvozača, lampica upozorenja vazdušnog jastuka i vreme aktiviranja vazdušnog jastuka.

Podaci o EDR-u se obično čitaju po nalogu sudije ili državnog tužilaštva. Zatim se šalju stručnjaku da razjasni detalje nesreće.

Vozač ne mora uvek da daje dozvolu za ovo. Međutim, može se desiti da interes krivičnog gonjenja prevlada nad interesom zaštite podataka o ličnosti.

Ovo može biti slučaj, na primer, ako je potrebno razjasniti kako je došlo do nesreće sa ozbiljnim povredama i/ili smrtnim slučajevima.

Glas javnosti/D03S

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR