Razlog zašto smo na početku izdvojili BMW je činjenica da se bavarski proizvođač svim snagama potrudio da ponudi što jeftiniji model tako da su X1 konfigurisali mnogo skromnije nego što se nudi u Evropi. Osnovni model je tamo X1 sDrive16i koji ima trocilindrični motor zapremine 1,5 litara sa 122 KS, navodi Jutarnji.hr.
BMW u Singapuru nudi praktično sve modele kao i u Evropi, a i za njih su cene neverovatno visoke. Na primer, model 520 košta 243.000 evra, a onaj koji poželi Seriju 7, moraće za 735 da plati više od 400.000 evra!
Ali zašto su novi automobili tako ludo skupi u Singapuru? Razlog su vlasti, odnosno ogromni porezi na automobile. Ovaj grad-država ima površinu od 719 kvadratnih kilometara, ali u Singapuru živi gotovo 5,7 miliona ljudi. S gustinom naseljenosti od 7.867 stanovnika po kvadratnom kilometru, Singapur je na drugom mestu u svetu.
Jasno je da bi ovakva koncentracija stanovništva značila programirani haos na putevima pa Singapur pokušava da drastično ograniči broj automobila na putevima visokim cenama. Zbog tako skupih novih automobila i cene polovnih su astronomske. Na primer, za mali auto star desetak godina još uvek je potrebno izdvojiti od oko 20.000 evra.
Ali cene nisu jedini način kako se ograničava broj automobila. Kao deo restriktivne saobraćajne politike, vlasništvo nad putničkim automobilom u Singapuru podleže strogim propisima. Svaki potencijalni kupac automobila prvo mora da se nadmeće za potvrdu o pravu na kupovinu.
Državna uprava za drumski saobraćaj redovno odlučuje o dodeli licenci, koje se mogu kupiti na konkursu, ali nakon deset godina ponovno ističu. Stanovnici Singapura samo za takvu dozvolu trenutno moraju da plate od oko 66.000 evra! Dalje, saobraćaj u centru grada je podložan visokim naknadama putem elektronskog sistema naplate.
Glas javnosti/ A05S