Promene idu u smeru redukcije bonusa za dobrostojeće kupce električnih automobila. Prema vladinoj odluci, iznos bonusa smanjuje se s 5000 na 4000 evra za kupce s višim primanjima, njih 50 posto. Oni s nižim primanjima imaće pravo na bonus u iznosu do 7000 evra, piše Reuters.
"Modifikujemo program da bismo pomogli većem broju ljudi, ali s manje novca", rekao je ministar zaštite okoline Christophe Bechu na radiju Franceinfo.
Najnoviji potez je usledio nakon što je vlada do kraja godine zaustavila novi program za subvencionisanje lizinga električnih automobila osobama s niskim primanjima nakon što je potražnja daleko premašila početne planove.
Naime, vlada je ponudila jeftine evropske modele s električnim pogonom u mesečni najam po ceni od 54 do 150 evra. Kao uslovi su dati prihodi domaćinstva manji od 15.400 evra po članu, udaljenost do radnog mesta od minimalno 15 km, godišnja kilometraža od bar 8000 km te da su francuski državljani stariji od 18 godina, piše The Guardian.
Umesto planiranih 25.000 prijava, primljeno je daleko više. Vlada je odobrila najam 50.000 automobila, a sve do kraja januara je primila 90.000 prijava. Sada je program suspendovan do 2025. godine, prenosi Index.hr.
Kao i mnoge druge vlade, Francuska je ponudila različite podsticaje za kupovinu električnih vozila, ali takođe želi da osigura da ne prekorači budžet od 1.5 milijardi evra za tu svrhu u trenutku kada su njeni ukupni ciljevi javne potrošnje ugroženi.
U međuvremenu se ukidaju subvencije za kupovinu električnih službenih automobila, kao i pogodnosti za kupovinu novih SUS automobila koji će zameniti starija vozila koja više zagađuju okolinu.
Dok se vladina subvencija za kupovinu smanjuje, mnoge regionalne vlade nastavljaju da nude dodatne poklone za električna vozila, koji na primeru područja Pariza mogu da variraju od 2250 do 9000 evra, zavisno od prihoda osobe.
Glas javnosti/ A05S