Komentarišući odnos snaga na tržištu, Senard je naveo da Kina dominira ključnim sirovinama za proizvodnju baterija za električne automobile s nultom emisijom.
Nedavna odluka Kine da ograniči izvoz dva metala koji se koriste u proizvodnji poluprovodnika i električnih vozila, mogla bi da bude poziv na uzbunu za evropsko tržište.
"Može se reći da se kineska oluja nadvila nad rastući evropski sektor električnih vozila. Kada govorim o kineskoj oluji, govorim o snažnom pritisku koji se danas odnosi na uvoz kineskih električnih automobila u Evropu,“ rekao je Senard.
Takođe je dodao da su kineska industrija električnih vozila i lanac snabdevanja sirovinama rezultat dugogodišnjeg ulaganja, što bi Evropu koštalo milijarde evra.
"Možemo da proizvodimo električna vozila, ali se borimo da osiguramo sigurnost naših zaliha", rekao je predsednik Renaulta.
Kineska ograničenja izvoza takođe eskaliraju tehnološki rat sa Sjedinjenim Američkim Državama, što bi, smatra Senard, moglo da izazove još više poremećaja u globalnim lancima snabdevanja.
"Ako dođe do stvarne geopolitičke krize, šteta za fabrike baterija koje se napajaju isključivo proizvodima spolja biće značajna. To je problem. Tražimo alternative da bismo izbegli paralizu zemlje ako, primera radi, ostanemo bez posla" baterija", rekao je Senard.
Glas javnosti/ A05S