Glas Javnosti

Тојота" представила нови "мираји": Водоник је гориво будућности

Auto-moto
Autor: novosti.rs

Од појављивања на тржишту, продато је око 10.000 возила, док је "Тојота" на најважнијим светским тржиштима активно развијала инфраструктуру за коришћење водоника као горива

ИАКО је постала синоним за хибридна возила, јапанска "Тојота" наставља да развија и своје прво возило на водоник па је представила другу генерацију "мираија", возила које уз помоћ горивих ћелија користи водоник а у атмосферу испушта само водену пару!
"Тојота" је "мираји" представила 2014. Сада, с другом генерацијом тог аутомобила нулте емисије,кажу у "Тојоти" спремни су за нови искорак са напредном технологијом електричног возила са горивним ћелијама (ФЦЕВ).

"Мираји" је технички префињен аутомобил, јединствен по свом реалном домету од око 500 км, с брзим досипањем горива за само неколико минута и с чистом водом као јединим нуспродуктом.

Од појављивања на тржишту, продато је око 10.000 возила, док је "Тојота" на најважнијим светским тржиштима активно развијала инфраструктуру за коришћење водоника као горива.

- Нови "Мираји", који ће се прво појавити у Јапану, Северној Америци и Европи крајем 2020, биће више од еколошког аутомобила, потврђујући да за "ФЦЕВ" технологију нема граница у креирању возила које је задовољство возити и које ће изгледати предивно - каже се у саопштењу "Тојоте" достављеног "Новостима".

Ефикасност је најважнија, и "Тојота" планира да "мираји" има за 30 одсто већи домет пређених километара, што ће се постићи унапређењем система горивних ћелија и коришћењем већих резервоара за водоник.

Нова серија горивних ћелија има више енергије по јединици запремине, сада преко 4,0 кЊ по литру, што је преко 30 одсто бољи резултат него на досадашњем "Мираију".

Сада су уграђена три резервоара - један дуги и два кратка, који повећавају укупни капацитет водоника за један килограм у поређењу са још увек актуелном генерацијом "Мираија".
Желели смо да направимо аутомобил који би купци волели да возе непрестано, ауто с душом и атрактивним дизајном, с возним карактеристикама и оџивом који ће измамити осмех на лицу возача - истиче Јошилказу Танака, главни инжењер на пројекту Мираи. -Волео бих да возачи кажу "изабрао сам "мираји" не само зато што је то ФЦЕВ модел, него једноставно зато што сам пожелео баш тај аутомобил.

Већ на први поглед, нови "мираи" привлачи пажњу својом спољашношћу, спуштеним линијама, елегантним пропорцијама, виткој и затегнутој линији каросерије, као и својим точковима пречника 20 инча који доприносе моћном и јединственом изгледу. Унутрашњост је сведена, с модерним простором који одише топлином и комфором чинећи овај аутомобил истински примамљивим за вожњу и путовање. Најважнији детаљи су централни екран дијагонале 12,3 инча, као и инструмент табла која се увија испред возача. Платформа и изузетран распоред дозволили су простор за пет седишта, уместо четири колико их је ",мираи" имао до сада.

Нови "мираи" изазива више емоција и скреће пажњу својим дизајном, што је заслуга и "Тојотине" најновије ТНГА платформе, с погоном позади. Инжењери су имали у виду уградњу различитих погонских решења - укључујући и горивне ћелије на водоник - што је и био почетни услов. Осим тога, каросерија новог "мираија" је чвршћа, што доприноси бољој агилности и оџиву, док је за прецизно управљање заслужно ниже тежиште аутомобила.

Уз повећање броја пређених километара, побољшане карактеристике система горивних ћелија дају новом "мираију" уједначен, равномеран оџив, уз осећај отмености у вожњи, док притиском на папучицу гаса аутомобил убрзава тренутно. Управљање на кривудавим путевима је лако и једноставно, док у вожњи ауто-путем демонстрира снагу при свим брзинама и режимима вожње.


ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

Дужина:4,975 мм

Ширина;1,885 мм

Висина:1,470 мм

Међуосовинско растојање:2,920 мм

Погон:На задње точкове

Број путника:5

Домет вожње:Око 650 км

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR