Glas Javnosti

TESTOVI DALI LOŠE REZULTATE: Zašto električni automobili na hladnoći gube trećinu baterije?

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Električni automobili sa potpuno napunjenom baterijom gube do trećine baterije na hladnoći.

To je utvrđeno nakon testiranja na desetak električnih vozila koje je sproveo časopis What car.
Obavljeno je tako što su vozila bila potpuno napunjena pre nego što su ostavljena preko noći na temperaturama u rasponu od 0 do 2 stepena, piše Tajms.

Automobili su se zatim vozili na poligonu za testiranje na različitim vrstama puta i uslovima vožnje dok se nisu zaustavili.
Časopis je otkrio da Funki Cat First Edition ima najveće neslaganje između reklamiranog dometa i stvarne udaljenosti pređene po hladnom vremenu, odnosno utvrđeno je da je hečbek sa petoro vrata, koji je napravila kineska kompanija Ora, navodi da ima domet od 193 milje, ali se zaustavio nakon 130 milja prilikom testiranja, odnosno 33% manje od oglašenog.
Renoov Megan E-Tech imao je odstupanje od 32%, a auto koji se najviše približio svojoj reklamiranoj ponudi bio je Nissan Aria, sa odstupanjem od 16%.
Tesla Model I bio je na drugom mestu sa 18%.
Vil Najtingejl koji je predvodio tim za testiranje rekao je da je testiranje "osmišljeno da kupcima automobila pruži najjasnije razumevanje koliko će milja obično moći da pređu u zimskim britanskim uslovima".

Kompanija sa sedištem u Sijetlu testirala je gubitak trošenja baterije u 7.000 automobila na temperaturama između -7 i -1 stepeni.
Vozilo sa najboljim performansama bio je Jaguar I-Pace, koji je imao procenjeni gubitak dometa od 3%, ali je Folksvagen ID.4 imao gubitak dometa od 30%.
Od 2030. godine u Velikoj Britaniji biće zabranjena prodaja novih automobila i kombija na benzin i dizel, a zabrana će se odnositi i na hibridna vozila od 2035. godine.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR